NVPI lanceert branchecampagne Vitamine G: Gamen is goed!
29.05.2007 / 15:45 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Juniorsenior
Juniorsenior
Amsterdam 29 mei 2007
NVPI Interactief, de brancheorganisatie van de Nederlandse gamesindustrie komt met een
collectieve campagne onder de titel Vitamine G: Gamen is Goed!. De campagne heeft primair
als doel de positieve effecten van gamen meer bekendheid te geven.
Centraal in de campagne staat het informeren van verschillende doelgroepen over de
positieve aspecten van videogames. Het spelen van games wordt vaak gezien als iets dat
hetzij alleen voor kinderen is, of alleen gewelddadig is. De realiteit is echter dat
steeds meer volwassenen gamen ontdekken als sociaal en uitdagend tijdverdrijf en dat nog
geen 5% van de op de markt gebrachte games geweld bevat.
Dat games bovendien goed zijn voor je oog-handcoördinatie, ruimtelijk inzicht,
wilskracht, reactievermogen en hersentraining gaat Vitamine G de komende tijd
bewijzen. Met actueel nieuws en voorlichting, bijvoorbeeld via de Gamewijzer en de website
www.gamenisgoed.nl.
Einde persbericht
---
Bijlagen: Gamewijzer
Infocard
Vitamine G zal u maandelijks informeren over de positieve effecten van videogames. Wilt u
meer informatie hebben, neemt u dan contact op met Sanne
van den Aakster of Ab Kuijer van JuniorSenior.
JuniorSenior PressDpt
Tel: (+31) 020 53 53 453 (algemeen)
E-mail: sanne.van.den.aakster@jr-sr.com