Cap Gemini Nederland


PERSBERICHT

Utrecht, 29 mei 2007

Capgemini presenteert European Asset Management report 2007

Wat moet een vermogensbeheerder doen om succesvol te zijn? Capgemini maakt het inzichtelijk in het European Asset Management report 2007. In de snel bewegende markt blijken duidelijke keuzes noodzakelijk. Een efficiënte IT-ondersteuning is hierbij een must.

In het rapport constateren de samenstellers dat de markt sterk in beweging is. De internationale concurrentie is flink toegenomen. Daarnaast heeft de steeds verdergaande wet- en regelgeving veel invloed op de bedrijfsvoering. Bovendien worden de klanten van de vermogensbeheerders veeleisender ten aanzien van informatievoorziening, transparantie en serviceniveau. Om succesvol te zijn moeten vermogensbeheerders op basis van een overall strategie duidelijke keuzes maken.

De samenstellers van het European Asset Management report 2007 geven hiervoor drie mogelijke succesmodellen: customer intimacy, operational excellence en product innovation. Welke specifieke eisen ieder model stelt aan de procesinrichting en systeemondersteuning wordt uitgewerkt in het rapport. Daaruit blijkt ook dat het karakter, de structuur en de functionaliteit van de huidige IT-ondersteuning (vaak front-to-back systemen die in de jaren zeventig zijn geïmplementeerd) meestal niet aansluit op deze nieuwe bedrijfsmodellen. Vervanging van de IT-structuur, of aanpassing hiervan is, in veel gevallen noodzakelijk.

Om inzicht in de veelheid van softwarepakketten te geven zijn in dit rapport de belangrijkste pakketten gegroepeerd in negen categorieën. Hierbij is gekeken naar de beschikbare functies en de rol die het informatiesysteem inneemt binnen het bedrijfsproces.

Geïnteresseerden kunnen een gratis exemplaar van het rapport aanvragen door een e-mail te sturen naar pbs@capgemini.com onder vermelding van 'European Asset Management report 2007'.

Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties van zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en outsourcingdiensten. Daarbij werkt de onderneming op een onderscheidende manier samen met haar klanten aan het behalen van snellere, betere en meer duurzame resultaten: de Collaborative Business Experience. Deze innovatieve samenwerking krijgt vorm door een sterk netwerk van technologiepartners, bewezen methoden en hulpmiddelen en een sterk op samenwerking gerichte mentaliteit in de dagelijkse praktijk. Hiermee helpt Capgemini organisaties om nieuwe groeistrategieën te ontwikkelen en de mogelijkheden van technologie optimaal te benutten. Capgemini heeft wereldwijd ongeveer 68.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2006 een omzet van 7,7 miljard euro. Meer informatie over afzonderlijke disciplines, vestigingen en onderzoek is te vinden op www.nl.capgemini.com .

EINDE PERSBERICHT

Voor meer informatie en/of exemplaar van het rapport: Capgemini
Madelon Kaspers
Woordvoerder
Telefoon: +31 (0) 30 689 2453
Mobiel: +31 (0) 6 100 358 34
Email: madelon.kaspers@capgemini.com