Wegener Huis-aan-huiskranten komt met publieksblad


VOORST, 20070529 -- Wegener Huis-aan-huiskranten zet een publieksblad in de markt. Het blad, Career&Co., gaat over de zoektocht naar geluk en succes in het werkleven en voorziet in allerhande informatie, praktische tips, boeiende bedrijfsreportages en interviews met inspirerende mensen. Anders dan de titel doet vermoeden richt het blad zich niet specifiek op carrièretijgers, maar op een brede doelgroep van mannen en vrouwen in de leeftijd van 25-50 jaar die meer uit hun (werk)leven willen halen en op zoek zijn naar balans tussen hun werk en hun privéleven.

Joop Munsterman, directeur van Wegener Huis-aan-huiskranten: "Wij zien dat de markt rijp is voor een blad als dit. Net als onze kranten, richt ook dit tijdschrift zich op een breed lezerspubliek. Uit onderzoek blijkt steeds duidelijker dat mensen niet meer voor 'het geld' werken, maar op zoek zijn naar een stuk voldoening in hun werk. De huidige media bieden wel gefragmenteerde informatie, maar je kunt je afvragen hoeveel de lezer daar in de praktijk mee kan. In dit tijdschrift komt alles samen: de praktische informatie, inspirerende interviews, inzicht in de vacaturemarkt. Tegelijk biedt het de mogelijkheid ons breder te profileren."

De redactionele inhoud en de uitgeefformule van Career&Co. is ontwikkeld door uitgeverij VWB media. De initiator is loopbaanadviseur Cora van Wezel. Vanuit de praktijk van haar loopbaanadvies merkte zij dat ieder mens talenten heeft, maar zich daar vaak niet bewust van is. En dus ook niet van hun mogelijkheden. Hoofdredacteur Van Wezel: "Als mensen zich eerder bewust zijn van wat ze kunnen en willen, kunnen ze daar beter op inspelen. Met Career&Co. willen we dat bewustzijn versterken. Daarmee voorkom je dat mensen vastlopen."

Beide partijen geloven in de potentie van het blad. Een oplage van 80.000 moet haalbaar zijn, volgens beide uitgevers. Career&Co. wordt vanaf donderdag 31 mei verspreid in kiosken, de betere boekhandels en supermarkten.