Ingezonden persbericht


Persbericht

Vakantiegeld besteed aan online aankopen

Amsterdam, 30 mei 2007 - Het vakantiegeld is binnen. Wat doet de gemiddelde Nederlander daarmee? Schulden afbetalen, reizen boeken of sparen? Naar aanleiding van ervaringscijfers voorspelt affiliate marketing netwerk M4N dat Nederlanders en masse het internet op gaan om te winkelen.

Op basis van de cijfers van voorgaande jaren verwacht M4N dat er ook dit jaar in juni een stijging in online verkopen te zien zal zijn. Het bedrijf meet continu het percentage websitebezoekers dat over gaat tot aankoop van een product of dienst (conversie) bij haar affiliates en adverteerders. In de periode 2003-2006 werd er in mei een gemiddelde conversie gemeten van 0,87 procent, terwijl de conversie in juni 1,33 procent bedroeg. Een opvallend verschijnsel aangezien het aantal bezoekers min of meer gelijk blijft. Mensen zijn dus eerder geneigd om daadwerkelijk tot aanschaf over te gaan.

Op Hemelvaartsdag en met Pinksteren zien de online aanbieders hun verkopen duidelijk inzakken. Mensen zijn dan blijkbaar op pad en vakantie aan het vieren. Vanaf 1 juni neemt de conversie alsmaar toe. "Door de vrije dagen in mei komt de consument al behoorlijk in de vakantiestemming. Voeg daar nog eens het vakantiegeld aan toe en het wordt duidelijk waarom Nederlanders in de aanloop naar de zomervakantie en de kortingsweken aan het eind van de maand juni veel meer op internet kopen", concludeert Thomas Joosten van M4N.

M4N houdt zich bezig met affiliate marketing en houdt de resultaten bij van de opbrengsten van haar affiliate netwerk op basis van de potentiële klanten die zij doorsturen naar de adverteerders.

Over M4N
M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie: Affiliate netwerk voor adverteerders en exploitanten

Noot voor de redactie/