Ingezonden persbericht


Samenophettoilet.nl, een effectieve en voordelige boodschap

Enorm advertentierendement met een klein budget

Amsterdam, 30 mei 2007 - Iedereen gaat wel eens naar het toilet in openbare gelegenheden. En waar moet je dan anders naar kijken dan naar de muur voor je? Juist..., dat maakt toiletreclame nou zo effectief. Samenophettoilet.nl komt met een voordelige manier om reclame te maken op het toilet: door de advertentieruimte en de kosten te delen.

Het openbare toilet is bij uitstek de plek waar mensen zich vervelen. Samenophettoilet.nl maakt hier een einde aan door een spelelement aan de reclame toe te voegen. Toiletbezoekers kunnen een verborgen boodschap samenstellen uit de gekleurde letters in de advertenties (puzzelreclame) en hiermee fantastische prijzen winnen. Ze kunnen de oplossing sms'en of invullen op www.rustignalezen.nl. De reclame-uiting is hier nogmaals te zien. Voor zowel adverteerders als het publiek is dit dus een zeer nuttige besteding van hun 'boodschap'.

Een klinische tegelmuur of lege witte deur, dat is waar bezoekers meestal tegenaan kijken in openbare toiletten. Dat is een van de redenen waarom toiletreclame een zeer doeltreffende manier van adverteren is. Toiletbezoekers hebben eenvoudigweg niets anders om naar te kijken dan de advertentie die voor hun neus hangt. Bovendien zijn mensen in een kalme omgeving als het toilet niet snel afgeleid en voelen ze zich op hun gemak. Dit zorgt ervoor dat ze openstaan voor reclameboodschappen.

"Het delen van advertentieruimte is de oplossing voor mkb-organisaties met een beperkt reclamebudget. Op deze manier kunnen ook zij profiteren van extreem effectieve toiletreclames", zegt Koen Kastermans, initiatiefnemer van Samenophettoilet.nl. "We verdelen de advertentieruimte en -kosten evenredig over tien adverteerders. Zo bewijst Samenophettoilet.nl dat een effectieve boodschap niet veel hoeft te kosten."

Over Samenophettoilet.nl
Samenophettoilet.nl combineert reclameboodschappen van tien partijen in één advertentie van A3-formaat. In eerste instantie worden de advertenties opgehangen in de toiletten van bioscopen binnen het landelijke netwerk van Jean Mineur Mediavision. Samenophettoilet.nl is net als Samenoptv.nl een initiatief van ondernemers Koen Kastermans en Marcelino Lopez.