Pleon


31-05-2007
Onderzoek Pickwick: Nederlandse man is échte theedrinker
Nieuwe Engelse melange-variant voor in het Senseo® apparaat:

UTRECHT, donderdag 31 mei - De Nederlandse man is een echte theedrinker geworden. Hij koopt deze zelf in de supermarkt, zet thuis zelf zijn eigen thee. Hij is desondanks geen avontuurlijke theedrinker: gewone thee (met name Engelse melange) heeft nog steeds zijn voorkeur. De uitkomsten van dit onderzoek van Pickwick - het eerste, brede onderzoek naar thee en mannen in ons land - passen in de gezondere levensstijl van de Nederlandse man en haken aan bij de introductie van Pickwick T-Pads Typically English, een typisch Engelse melange van pure theesoorten, voor in het Senseo® pad-apparaat.

Uit het onderzoek blijkt ook dat de Nederlandse man het idee heeft dat theedrinkende sexegenoten gezond en bewust leven. Als hij om zich heen kijkt in zijn familie- en vriendengroep ziet hij ook steeds meer theedrinkende mannen. Het drinken van thee zorgt volgens hem voor een moment van rust.

Verder is thee voor de Nederlandse man een echte thuisdrank, die op echte theemomenten wordt gedronken en niet of nauwelijks als hij op stap gaat. Favoriet is het 3 uur theemoment, maar ook bij het ontbijt en bij het lezen van de krant of goed boek scoren hoog. Uit het onderzoek blijkt dat hij thee vooral alleen drinkt. Hij drinkt zon 9 koppen per week.

Tot slot blijkt dat de partner van de Nederlandse man blij is met haar theedrinkende man. Uit het onderzoek blijkt wel dat ze zich soms wel eens ergert, waarbij het laten liggen van het theezakje op het aanrecht bovenaan staat.

Het onderzoek is gehouden onder ruim 500 Nederlandse mannen door onderzoeksbureau Motivaction.

Pickwick Typically English
De nieuwe T-padsvariant Pickwick Typically English is een typisch Engelse melange van pure theesoorten. Het gaat om een verrassend lekkere gewone thee-melange in het T-Padssegment. Met de theepadhouder kan de Senseo® gebruiker thee zetten met zijn Senseo® pad-apparaat.

Noot: Pickwick T-Pads is onlangs door een consumentenpanel gekozen tot beste innovatie in de retailbranche. Pickwick won met T-Pads de Consumenten Wheel of Retail 2006.

Contact
Pleon
Vries Strookman
020 - 487 4000
vries.strookman@pleon.com

© Een product van Pleon