BedrijfsautoRAI

Vernieuwde Renault Master Pro Euro4

(6/4/2007)
Met de Master Pro Euro4 zet Renault de vernieuwing van het bedrijfswagen-gamma voort. Hij is per direct leverbaar en heeft dezelfde troeven als de Master Phase III die in het najaar van 2006 op de markt is gebracht. De Master Pro behoudt echter wel zijn eigen onderscheidende eigenschappen: een uitgebreid gamma (van 3,5 tot 6,5 ton), dubbele wielen en een versterkt chassis.

Deze nieuwe versie komt juist op het moment dat de fabriek (Batilly), waarin de Master Phase III en de Master Pro Euro4 geproduceerd worden, een nieuw productierecord viert (van 120.000 autoâs in 2006 tegenover 117.000 stuks in 2005).

Markt
In 2007 versterkt Renault haar 1ste plaats op de Europese bedrijfswagenmarkt. Renault is dankzij de Kangoo Express, de Trafic, de Master en de bedrijfsuitvoeringen van de Mégane Van en de Scénic Van al negen jaar het eerste bedrijfswagenmerk in Europa met een marktaandeel van meer dan 15%.

Een moderne en praktische partner
De Master Pro Euro4 neemt de troeven van de nieuwe Master Phase III over. De moderne cabine legt het accent op comfort en ergonomie en kan voorzien worden van allerlei extraâs die het de gebruiker gemakkelijk maken, zoals: automatische activering van de ruitenwissers met regensensor, automatische activering en vertraagde uitschakeling van de verlichting, mistlampen vóór, sleutel met 3 knoppen (afzonderlijk vergrendelen/ontgrendelen van cabine/laadruimte) en een snelheidsregelaar met instelbaar (stationair) toerental.

Verder zijn er niet alleen nieuwe opbergmogelijkheden bijgekomen, waaronder een opbergvak voor A4-papieren in de middenconsole en grote opbergrekken onder het dak, maar ook de blauwe stof âVelour Bleuâ (bekend van de Master Phase III).

Vernieuwd motoren- en versnellingsbakaanbod
De Master Pro Euro4 is leverbaar met de 3.0 dCi motor (voortgekomen uit de Renault-Nissan Alliantie en conform Euro4), die leverbaar is met 130 pk (koppel van 300 Nm bij 1500 t/min) en 150 pk (koppel van 350 Nm bij 1600 t/min) en gekoppeld wordt aan een handgeschakelde 6-versnellingsbak.

Ook de mechanische prestaties van de Master Pro Euro4 zijn er aanzienlijk op vooruit gegaan met nieuwe assen van DANA. De kogellagers zijn voortaan onderhoudsvrij. Deze systemen zorgen voor een toegenomen grondspeling op autoâs van 3,5 ton met differentieelblokkering. Het remsysteem is verbeterd met een nieuwe generatie ABS en noodstopbekrachtiging.

Een op maat gemaakt stuk gereedschap
Renault biedt een compleet aanbod combinaties van carrosserieën, GVWâs en motoren om zo goed mogelijk aan de eisen en bijzonderheden van klanten te voldoen.


- De bestelversie is een op maat gemaakte auto met een optimale combinatie van een GVW met twee lengtes.

- De combinatie âenkel chassisâ en âdubbele cabineâ biedt oplossingen voor de specifieke behoeften van klanten.

- De Master Pro âenkeleâ of âdubbele cabine met kiepbakâ is uitgerust met extra bescherming onder de radiateur en geschikt voor gematigd gebruik.

- De Master Pro 'Tous Cheminsâ, âenkeleâ of âdubbele cabine met kiepbakâ is bedoeld voor intensief gebruik. Deze versie is voorzien van speciale uitrustingen zoals extra bescherming onder de bodemplaat en speciale banden voor bouwterreinen.

De Master Pro Euro4 is leverbaar in vier versies: gesloten bestel, chassis (dubbele) cabine, chassis (dubbele) cabine met kiepbak en chassis (dubbele) cabine met kiepbak Tous Chemins. Het chassis is geschikt voor talrijke ombouwmogelijkheden en daarmee bijzonder veelzijdig om aan alle vormen van gebruik te kunnen worden aangepast: open of gesloten goederentransport, geconditioneerd vervoer of vervoer dat speciale bedrijfswageninrichtingen vereist. In totaal biedt de Master Pro Euro4 meer dan 80 combinaties.

Rijke standaarduitrusting
De cabine van de Master Pro Euro4 is gelijk aan die van de Master Phase III. Deze cabine heeft hetzelfde hoge niveau van comfort, functionaliteit en kwaliteit van de afwerking. De moderne cabine legt het accent op comfort en ergonomie en is standaard uitgerust met onder andere de volgende populaire opties:

⢠Elektrisch bedienbare ramen vóór met sneltoets bestuurderskant ⢠Elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels ⢠Een elektronische rekeneenheid UCH2005
⢠Bestuurderstoel type comfort (in lengterichting verstelbaar met verstelbare rugleuningen, zitten vóór en achter) ⢠Bijrijdersstoel type comfort (in hoogte, lengte en rugleuning verstelbaar) met armsteun
⢠Sleutel met 3 knoppen op de âgesloten bestelâ (afzonderlijk vergrendelen/ontgrendelen van cabine/laadruimte)

Prijzen
De prijzen voor een âgesloten bestelâ beginnen bij 29.990 euro excl. BTW/BPM, voor een âchassis enkele cabineâ 25.990 euro excl. BTW/BPM en voor een âchassis enkele cabine met kiepbakâ euro 28.990 excl. BTW/BPM.