Ingezonden persbericht


WILY CUSTOMER EXPERIENCE MANAGER 4.0 VAN CA HELPT BEDRIJVEN WEBAPPLICATIES TE OPTIMALISEREN VOOR BETERE EINDGEBRUIKERSERVARING

Nieuwe versie bevat advanced analytics, synthetic transaction generation en uitgebreide ondersteuning voor Services Oriented Architectures

Nieuwegein, 4 juni 2007 - CA introduceert CA Wily Customer Experience Manager (CEM) 4.0, een nieuwe versie van een oplossing die bedrijven helpt met het meten en beheren van webapplicaties om de gebruikerservaring te verbeteren. CEM 4.0 biedt een goede out-of-the-box integratie met CA Wily Introscope, CA's Application Performance Management-product. CEM en Introscope zijn de belangrijkste elementen van CA's Application Performance Management-oplossing. Deze oplossing levert real-time transactiemonitoring voor IT-bedrijven zodat ze verzekerd zijn van end-to-end performance van bedrijfskritische webapplicaties.

CA Wily CEM detecteert de problemen die eindgebruikers ondervinden met een webapplicatie ongeacht of de oorsprong van het probleem ligt in de webapplicatie, de netwerk- of applicatiestructuur of de aangesloten databases en systemen. CA Wily CEM verzamelt probleemtransacties, rangschikt ze naar bedrijfsimpact en zendt automatisch waarschuwingen naar de verantwoordelijke IT'er zodat deze zich kan richten op de meest urgente problemen.

Enkele opvallende innovaties van CA Wily CEM 4.0 zijn onder andere avanced analytics, een synthetische transactiegenerator voor probleemherkenning buiten werktijd, integratie met CA Service Desk, het volledig ondervangen van transactieproblemen en ondersteuning voor Services Oriented Architectures (SOA) en Web services.

"CA Wily CEM geeft bedrijven inzicht in de mate waarin klanten succesvol omgaan met webapplicaties," zegt Mike Malloy, Vice President and Head of Products van CA Wily. "Door het in de gaten houden van application performance vanuit de positie van de eindgebruiker kunnen zowel IT als de business de online klantervaring optimaliseren, klanttevredenheid verbeteren en door betere transactiecijfers ook meer inkomsten verwerven."

De nieuwe analytische functies in CEM identificeren en vertonen automatisch het aantal defecten binnen elk onderdeel en bieden inzicht in de tijd die transacties in de browser, applicatieserver, logic en back-end lagen spenderen. Dit maakt het voor de IT-afdeling mogelijk om problemen snel te detecteren en de verantwoordelijke persoon hierover te informeren om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen.

CA Wily CEM 4.0 bevat de nieuwe Wily Transaction Generator, een synthetische transactietool die doorlopend transacties kan genereren om de beschikbaarheid van webapplicaties te testen. Zo kunnen IT-medewerkers na applicatie-upgrades ook buiten werktijd performance tests uitvoeren.

CA Wily CEM 4.0 integreert "out-of-the-box" met CA Service Desk. Door deze integratie genereert CA Wily CEM automatisch een CA Service Desk-trouble ticket zodra een specifiek aantal mislukte transacties van een bepaald type voorkomt. Deze waarschuwing bevat gedetailleerde informatie met links naar CA Wily CEM-data zodat IT'ers problemen sneller kunnen oplossen.

CEM 4.0 introduceert ook nieuwe mogelijkheden om prestatiegegevens die gebaseerd zijn op Webservices, SOAP en REST-based transacties op te volgen en vast te leggen. Aanvullend kan het product geconfigureerd worden zodat transactiegegevens en server response-gegevens voor webpagina's verzameld worden. IT-medewerkers kunnen zo veelvoorkomende problemen op het gebied van data entry, datakwaliteit en server response-onderzoeken.

"CA Wily CEM voorziet bedrijven van een waardevol, klantgeoriënteerd inzicht in applicaties. Hierdoor kunnen ze prestaties optimaliseren en de tevredenheidscijfers van eindgebruikers verbeteren", zegt Julie Craig, Senior Analyst van Enterprise Management Associates. "Door de uitgebreide mogelijkheden van de nieuwe functies van CA Wily CEM 4.0 wordt de lat voor customer experience management-oplossingen steeds hoger gelegd."

(536 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over CA
CA (NYSE:CA), één van 's werelds grootste IT-management softwarebedrijven, integreert en vereenvoudigt het management voor ondernemingsbrede IT. CA is opgericht in 1976, heeft zijn hoofdkantoor in Islandia. N.Y. en is actief in meer dan 140 landen. Voor meer informatie, zie http://ca.com

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Maud Geerbex van LEWIS, PR bureau: Tel : 040-235 46 00 Fax 040-235 46 01 E-mail : maudg@lewispr.com www.lewispr.com

Voor meer informatie over CA kunt u contact opnemen met Mika Lassen, CA : E-mail: mika.lassen@ca.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com