Ingezonden persbericht


| |Persbericht | |
|             | |8 juni 2007                                                            |
BMW Group Nederland lanceert uniek online racespel.

Rijswijk. Morgen 9 juni zal BMW Group Nederland op haar internetsite www.bmw.nl een nieuw, hoogwaardig racespel lanceren. Dit volledig in Nederland ontwikkelde spel is mede uniek omdat het voor het eerst kosteloos online mogelijk is om een racespel zelf vorm te geven. Bij de zogenaamde "BMW eDrive Challenge" heeft iedere speler namelijk de vrijheid om een eigen circuit te bouwen.

Uniek is het spel ook omdat BMW op deze wijze nieuwe doelgroepen voor het merk denkt te kunnen winnen. Spelers kunnen de door henzelf behaalde scores gemakkelijk e-mailen aan vrienden en hen op deze manier uitdagen. Degene die wordt uitgedaagd ziet zijn of haar uitdager vervolgens als tegenstander terug op de baan in het spel.

De bedoeling van het spel is om zo efficiënt mogelijk een circuit af te leggen. Dat kan door middel van het behalen van diverse bonuspunten die leiden tot een optimaal rijresultaat. Deze bonuspunten ("Power Ups") bestaan uit de diverse innovaties die BMW sinds kort toepast op onder andere de nieuwe BMW 1 Serie. Innovaties als remenergie regeneratie en een start-stopsysteem worden standaard geleverd onder de verzamelnaam "EfficientDynamics".

Bij deze unieke filosofie wordt nagestreefd om het brandstofverbruik en de emissies te verlagen en daarbij het rijplezier verder te verhogen. Door gebruik te maken van een online racespel wil BMW dit voor het merk kenmerkende principe spelenderwijs aan een breed publiek uitleggen. Wie op de juiste manier gebruik maakt van EfficientDynamics kan de beste tijd neerzetten.

Het spel is direct te benaderen via www.bmwedrivechallenge.nl of via de BMW website www.bmw.nl.

Rijswijk, 8 juni 2007

Informatie:
BMW Nederland bv, Public Relations & Sponsoring
Diederik Reitsma
Tel: (070) 413 33 38 Fax: (070) 413 32 68
diederik.reitsma@bmw.nl www.press.bmwgroup.com


---- --