Deelgemeente Feijenoord Rotterdam

Einde fase 1, start fase 2 Putselaan op 11 juni

De 2e fase van de werkzaamheden op Putselaan start maandag 11 juni. Daarmee is tevens fase 1 afgerond, voor wat betreft werkzaamheden op de noordelijke rijbaan van de Putselaan (aan de kant van de Pretorialaan), tussen Pretorialaan en de Maashaven O.z. en het kruispunt Putselaan / Maashaven. Dinsdag 29 mei ging de noordelijke rijbaan van de Putselaan weer open voor het autoverkeer, fietsers en voetgangers.

Voorbereidende werkzaamheden
De 2e fase begint met voorbereidende werkzaamheden aan de zuidelijke rijbaan van de Putselaan, tussen Pretorialaan en de Maashaven O.z. Dit duurt drie weken. De rijbaan wordt dan nog niet afgesloten, maar het verkeer ondervindt wel enige hinder.

Afsluiting zuidelijke rijbaan Putselaan
Het echte werk aan de zuidelijke rijbaan Putselaan begint op maandag 2 juli. Deze rijbaan is dan afgesloten voor al het verkeer. Ook het fietspad en trottoir worden opengebroken. Fietsers en bromfietsers kunnen tijdens de werkzaamheden gebruik maken van ter plaatse omgeleide paden. Verkeer vanuit de Putsebocht kan in deze periode gebruik maken van de doorsteek Hillevliet / Putsebocht. De omleidingen voor het autoverkeer vindt u terug op onderstaande kaart.

Omleiding bus 77
De omleiding voor de bus 77 richting Katendrecht gaat via de bestaande route tot aan de Hillevliet. Vervolgens gaat de bus via de Putselaan naar Rijnhaven. Daarna rijdt de bus volgens de normale dienstregeling. De dienstregeling van bus 77 richting Zuidplein blijft ongewijzigd.

Bereikbaarheid
Woningen, winkels en de markt op het Afrikaanderplein blijven tijdens de werkzaamheden altijd bereikbaar. Opengebroken trottoirs worden begaanbaar gemaakt via loopplanken. Omleidingen en tijdelijke verkeersmaatregelen worden met behulp van borden en afzettingen aangegeven. Indien nodig legt men in de opgebroken straten speciale rijplaten voor brandweer en ambulance. Tijdens de werkzaamheden mag er in het afgezette werkgebied niet worden geparkeerd. Afspraken en speciale voorzieningen

Het is mogelijk bepaalde afspraken te maken over bevoorrading van winkels. Bij bijzondere gebeurtenissen, zoals huwelijk, begrafenis, verhuizing en dergelijke kan Gemeentewerken op verzoek speciale voorzieningen treffen.

Overlast
De werkzaamheden geven ongetwijfeld overlast. Gemeentewerken doet er alles aan om de hinder zoveel mogelijk te beperken.

Ophalen huisvuil, grofvuil en bedrijfsafval
Gedurende de werkzaamheden blijven de ondergrondse containers bereikbaar. Als blijkt dat een van de containers niet kan worden geleegd, dan informeert Roteb u hierover per brief. Het ophalen van grofvuil in opgebroken straten is niet mogelijk. Voor informatie kunt u contact opnemen met Roteb, Reinigingsbedrijf Zuid, via telefoonnummer 0800-1545. Indien uw vuil wordt opgehaald door een andere vuilophaler, wordt u of uw verhuurder verzocht deze op de hoogte te stellen.

Informatie
Wij blijven u via Feijenoord Feiten bewoners/ondernemersbrieven op de hoogte houden van de vorderingen en start van nieuwe werkzaamheden. Informatie over de stand van zaken kunt u gedurende het project vinden op de website van Gemeentewerken, www.gw.rotterdam.nl of op de website van de deelgemeente Feijenoord, www.feijenoord.rotterdam.nl.

Begeleidingscommissie
Op woensdag 6 juni, om 20.15 uur, is een begeleidingscommissie voor bewoners en ondernemers die geïnformeerd willen worden over de werkzaamheden op de Putselaan en Hillelaan. De bijeenkomst vindt plaats bij de Katendrechtse Bewonersorganisatie (KBO) aan de Fruitlaan 6. U kunt zich hiervoor opgeven bij mevrouw M. Toet van Gemeentewerken, via onderstaand telefoonnummer of e-mailadres.

Contact
Wilt u meer weten over de werkzaamheden of heeft u klachten of opmerkingen, bel dan tijdens kantooruren met mevrouw M. Toet via telefoonnummer (010) 489 34 58. U kunt ook een e-mail sturen naar putselaan@gw.rotterdam.nl. Voor vragen en informatie over openbaar vervoer tijdens de werkzaamheden kunt u contact opnemen met RET Klantenreacties, via telefoonnummer 0800-6061 of via e-mail: klantenreacties@ret.nl.