Nieuwe Nederlandse editie 'Kotler' verschenen

11.06.2007 / 10:50 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Adviesbureau berenschot

Adviesbureau berenschot

Nieuwe Nederlandse editie 'Kotler' verschenen

Utrecht, 11 juni 2007 - Vandaag verschijnt de nieuwe Nederlandse editie van Kotlers 'Marketing Management, de essentie'. Hierin zijn achttien succesvolle marketingcases van Nederlandse en Belgische bedrijven opgenomen.

Deze derde Nederlandstalige editie van 'Marketing Management' van Philip Kotler werd de afgelopen maanden bewerkt door Henry Robben (Universiteit Nyenrode), Maggie Geuens (Universiteit Gent) en vijf adviseurs van Berenschot (Onno Ponfoort, Sascha Boom, Titia Tamminga, Martijn Laar en Cristel Peters). Kotlers boek werd eerder dit jaar door marketingwetenschappers gekozen als belangrijkste marketingboek van de laatste veertig jaar.

Berenschot interviewde en onderzocht meer dan dertig Nederlandse en Belgische bedrijven, waaronder: TomTom, Philips, Barco, Colruyt, Canon Nederland, Interpolis, TPG Post, Amsterdam Airport Schiphol, Batavus en Unilever. Daarnaast voegde Berenschot vele modellen en formats toe die gangbaar zijn in de Benelux.

Doel van het boek is onder meer bedrijven te ondersteunen bij het vertalen van algemene beleidsdoelstellingen in marketingactiviteiten. Ook worden er handvatten gegeven om de toegevoegde waarde van marketing meetbaar te maken en het marketingproces in de juiste richting te sturen: marktgericht organiseren. Verder zijn de praktijkcases voorzien van een toelichting die lezers in de praktijk kunnen gebruiken.


---