Ingezonden persbericht


Persbericht

Efficiënte e-mailafhandeling Sanoma Magazines Belgium dankzij Trinicom

Wilp, 11 juni 2007 - Uitgeverij Sanoma Magazines Belgium heeft de software van Trinicom in gebruik genomen om het hoofd te kunnen bieden aan het groeiend aantal e-mailberichten dat bij het customer contactcenter binnenkomt. Trinicom zorgt ervoor dat de beantwoording van e-mail snel, efficiënt en uniform verloopt.

Sanoma Magazines Belgium is onderdeel van het Fins communicatieconcern SanomaWSOY. De Belgische uitgever van publiekstijdschriften valt onder de divisie Sanoma Magazines BV, met hoofdkantoor in Amsterdam. In het customer contactcenter in België worden jaarlijks ongeveer 140.000 klantcontacten afgehandeld. Bijna de helft hiervan is e-mail - en dat aandeel groeit snel. Sanoma besloot daarom de software van Trinicom aan te schaffen.

Sinds eind april is de software in gebruik. Uit de gedetailleerde rapportages blijkt dat de afhandeltijd van e-mails aanzienlijk verlaagd is, met wel 25 tot 30 procent. Sanoma kan hierdoor goed het hoofd bieden aan de groei van het e-mailverkeer. Bovendien is er meer inzicht in de inhoud van de vragen, de druk op het contactcenter en de kwaliteit van de beantwoording.

Dankzij de integratie met het IVR-systeem van Sanoma - Solidus van Ericsson - hoeven agents maar één applicatie te openen voor de beantwoording per telefoon en e-mail. Daarnaast zorgt Solidus ervoor dat calls en mails in queue geplaatst en gerouteerd worden.

Zowel de agents als het management zijn zeer tevreden over de nieuwe werkwijze. "De software zorgt niet alleen voor een snellere afhandeling van e-mail en meer inzicht in die afhandeling, maar ondersteunt bovendien twee van de belangrijkste waarden binnen onze organisatie: het bieden van kwaliteit aan klanten en het realiseren van een ergonomische manier van werken voor onze agents", aldus customer contactcenter manager Ivo Van den Broeck.

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel "De Lathmer" in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management, live chat, call management en brief, fax en baliecontact. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van zijn kernproduct: Trinicom 5 (T5(TM)). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde Customer Interaction Management software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot zijn klantenkring rekenen, waaronder Cendris, SNT, Achmea, Volkswagen/Audi, TUI, Rabobank International, Waterschapsbedrijf Limburg, Albert Heijn, Wolters Noordhoff en Tiscali. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.


---

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: frieda@influx-pr.com