GfK Benelux Marketing Services

Playstation 3: Blu- ray verus games

Amstelveen, 11 juni 2007 - Volgens de online monitoring van blogs en forums, in kaart gebracht door Attentio, gaat de interesse uit naar Blu-ray. 'Onze studies laten zien dat de consumenten buzz over Playstation 3 in toenemende mate betrekking heeft op de Blu-ray functionaliteit. Interessant om te zien is dat over de x-box en het concurrerende HD DVD platform relatief weinig gepraat wordt' aldus Simon McDermott, CEO van Attentio.

Attentio's technologie brengt duizenden artikelen, verschenen in blogs en forums, in kaart. De resultaten over de maanden mei en juni laten interessante ontwikkelingen zien: de data laat zien dat in de afgelopen maand de referenties over Blu-ray in verband met het Playstation Platform verdrievoudigd zijn.
'Begin mei was Playstation 3 door 3 tot 4% van de buzz in verband te brengen met Blu-Ray, zegt Mc Dermott, nu gaan we al richting de 10%. Ook blijkt dat steeds meer gamers de betere performance van de x-box benadrukken, maar toch de Playstation 3 voorstellen als ideaal platform voor het bekijken van Blu-ray DVD's.'

Eén van de belangrijkste redenen voor de toename in buzz is de recente aankondiging van Sony dat een goedkopere DVD speler voorzien van Blu-ray functionaliteit op de markt zal komen, gericht op het bereiken van consumenten in deze groei markt. Reacties hierop geven aan dat de prijs slechts $100 lager is dan de PS 3 en dat de PS 3 Blu-ray playback biedt.

Attentio en GfK Benelux Marketing Services zijn partners op het gebied van het leveren van inzichten en trends op het gebied van social media en mainstream. Zo kunnen de inzichten van consumenten gedrag op internet, gekoppeld worden aan de feitelijke doorverkoop aan de consument (op basis van het GfK marktonderzoek).

Attentio presenteert gedurende het Muziek en Beeld Live evenement de resultaten van het onlangs gehouden onderzoek.

Over Attentio
Attentio is opgericht door Simon Mc Dermott en Per Siljubergsasen in 2004. Attentio is één van de pioniers op het gebied van de jonge online intelligence markt in Europa. Attentio is gevestigd in Brussel, en vanuit deze centrale lokatie worden corporate en SME klanten door heel Europa bediend. De Attentio(tm) Brand Dashboard wordt gebruikt om mainstream en socail media - zoals blogs en forums- te monitoren, benchmarken en te analyseren in één web based platform. De dashboard geeft real-time inzicht in consumenten interesse- en gedrag.

Over GfK Benelux Marketing Services (GfK MS)
GfK MS is onderdeel van de GfK Group (Growth from Knowlegde) in Duitsland Neurenberg, dat opgericht is in 1934. We zijn Nr. 4 in de wereld van market research en actief in 5 business divisies; Consumer Tracking, HealthCare, Retail and Technology, Media and Custom Research. GfK is vertegenwoordigd op 5 continenten met meer dan 130 dochterbedrijven en filialen in meer dan 70 landen. Op dit moment hebben we meer dan 7700 mensen in dienst. GfK Benelux Marketing Services is al bijna 30 jaar dé specialist op het gebied van het volgen van trends, product- en marktontwikkelingen. Dit volgen we binnen retail land op basis van retail panels voor Durables (duurzame producten). In tal van sectoren worden maandelijks en wekelijks de ontwikkelingen in kaart gebracht en gerapporteerd aan onze klanten, zowel aan industrie- als retailer zijde. We zijn werkzaam in Nederland, België en sinds 2006 ook in Luxemburg. Onze organisatie is actief in viertien sectoren, te weten Consumenten Electronica, Doe-het-Zelf, Foto, Fietsen, Groot en Klein huishoudelijke apparatuur, Industriële toelevering, IT producten, Kantoorartikelen, Retail, Telecom, Tuin, Toerisme en Entertainment. Door de brede kennis van de markt en de specifieke kennis van de distributie, zijn wij in staat de marktonderzoeksresultaten juist te interpreteren en in het goede kader plaatsen.