Ingezonden persbericht


Opzegalarm voorkomt stilzwijgende verlenging

Meer voor Minder introduceert slimme opzegservice

Hilversum 12 juni 2007 - Het interactieve platform Meer voor Minder lanceert vandaag het opzegalarm wat het makkelijker maakt om op tijd een abonnement op te zeggen. Consumenten moeten worden beschermd tegen ongewenste stilzwijgende verlenging van abonnementen. Dit bleek ook uit het wetvoorstel dat PvdA-Kamerleden Crone en Van Dam begin maart 2007 hebben ingediend. Met deze nieuwe tool op www.meervoorminder.nl zit de consument niet ongevraagd aan de stilzwijgende verlengingen van abonnementen vast.

Nu nog is het zo dat kranten, boekenclubs, internetaanbieders, maar bijvoorbeeld ook fitnesscentra een abonnement elk jaar stilzwijgend met een jaar kunnen verlengen. Uitgevers zijn niet verplicht een waarschuwing te sturen, en mogen het abonnement omzetten in een abonnement voor onbepaalde tijd. "Vaak zit de consument vast aan een opzegtermijn van drie maanden in plaats van 1 maand." aldus PvdA-kamerlid Ferd Crone. "Daar moet nodig verandering in komen".

Vanaf vandaag kan iedereen via www.meervoorminder.nl gebruik maken van het opzegalarm. Deze service herinnert consumenten automatisch wanneer een abonnement afloopt. Men kan zelf voor lidmaatschappen, abonnementen en contracten een alarm zetten. Ze krijgen door middel van een mail niet alleen ruim op tijd de melding als een abonnement afloopt, maar ook een vooringevulde opzegbrief voor het desbetreffende product of service. Tevens wordt de consument desgewenst voorzien van aanbiedingen voor het verlengen van het abonnement of aanbiedingen van een ander gelijkwaardig product.

Het interactieve concept Meer voor Minder helpt om slimmer met geld om te gaan, zonder te moeten inleveren op kwaliteit van leven. Op het gebied van dagelijkse boodschappen, huis & energie, telefoon & internet, verzekeren & lenen en auto krijgen de deelnemers persoonlijk advies om nog slimmer met hun geld om te gaan. Inmiddels hebben 240.000 mensen de test gedaan. Uit recent onderzoek blijkt dat ruim zestig procent van de deelnemers door het Meer voor Minder-advies daadwerkelijk bewuster met zijn geld omgaat.

Over Advance (http://www.advance.nl) Advance is een mediabedrijf gevestigd in Hilversum en opgericht in 1995. In korte tijd is Advance uitgegroeid tot marktleider in interactieve concepten en formats in Nederland met circa 100 bedrijven als klant. Via deze interactieve platforms onderhoudt Advance inmiddels een (inter)actieve relatie met circa 2,5 miljoen consumenten. Interactieve communicatie op basis van individuele behoeften en kenmerken is de meest effectieve manier om de houding en het gedrag van consumenten daadwerkelijk te beïnvloeden. Advance stelt bedrijven op deze manier in staat om zowel communicatie-, marketing-, als verkoopdoelstellingen te realiseren.
---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Advance: Susanne Eertink, T. 035- 6400960, M. 06-24866324, susanne.eertink@advance.nl