Ingezonden persbericht


EA KONDIGT LANGVERWACHTE NIEUWE VERSIE VAN SIMCITY VOOR DE PC AAN: SIMCITY SOCIETIES

Creëer elke soort stad die je maar kunt bedenken met SimCity Societies

Schiphol-Rijk - 12 juni 2007 - SimCity(TM), het spel dat bekend staat als één van de populairste spellen voor op de pc, keert terug met een nieuwe versie. Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) kondigde vandaag aan dat SimCity(TM) Societies(TM) in ontwikkeling is en eind dit jaar in de winkels ligt. SimCity Societies beschikt over compleet nieuwe, revolutionaire functies, zodat spelers niet alleen de stad van hun dromen kunnen bouwen, maar ook de cultuur, het maatschappelijk gedrag en de omgeving kunnen vormgeven. Bouw bijvoorbeeld een kunstzinnige stad, een spookstad, een groene stad of een spirituele gemeenschap. Met de toegankelijke, vernieuwende en veelzijdige stedenbouwmodule kunnen spelers van SimCity Societies elke stad bouwen die ze maar willen.

'Met SimCity Societies kunnen spelers een grote verscheidenheid aan steden bouwen met elk hun eigen, unieke maatschappij,' zegt Rod Humble, vice-president en hoofd Studio van The Sims Division. 'Je kunt enorm veel verschillende soorten steden bouwen in SimCity Societies, allemaal even fantastisch om mee te spelen. Soms bouw ik een agressieve politiestaat waar zwervers naar heropvoedingskampen worden gesleept en als brave burgers weer in de maatschappij terugkeren. Maar ik bouw ook wel eens een groene, tropische gemeenschap, waar de inwoners hun eigen voedsel verbouwen en kleine, milieuvriendelijke initiatieven ontwikkelen. Er is zoveel mogelijk met SimCity Societies: het is echt het meest flexibele spel ooit om steden te bouwen!'

Om te beginnen heeft de speler de keuze uit meer dan 350 verschillende soorten gebouwen, die ze naar hartenlust kunnen combineren, verbinden en opnieuw ordenen tot nieuwe constructies. De speler kan de inwoners van een met strakke hand geregeerde Big Brother-maatschappij tegen het gezag laten opstaan en uitproberen wat er gebeurt als ze brutaalweg in opstand komen tegen de heersende machthebbers. Of de speler kan in een goede bui een pretstad maken vol met kermisattracties, peperkoekhuisjes en chocoladefabrieken! De inspiratie komt uit alle mogelijke architectuurperioden en -stijlen, van realistisch tot fantasierijk, van industrieel tot science fiction. Elk gebouw en elke constructie heeft een bijpassende naam en uiterlijk. Bovendien kun je op veel gebouwen klikken om te kijken wat ermee gebeurt. Hoe verder de stad zich ontwikkelt, des te meer nieuwe gebouwen komen er beschikbaar, waarmee de speler zijn maatschappij verder vooruit - of juist om zeep - kan helpen.

SimCity Societies beschikt over compleet nieuwe, revolutionaire functies, zodat spelers combinaties van gebouwen kunnen maken, waarbij nieuwe soorten krachtvelden ontstaan, de zogenaamde "sociale krachten". De samenstelling en verhouding van deze krachten - vlijt, rijkdom, gehoorzaamheid, toewijding of creativiteit - bepalen de sociale energie van de stad. Zal de stad gelukkig en creatief worden, spiritueel en alwetend, zal het rijk en machtig zijn of gehoorzaam en angstig? Het lot ligt in jouw handen! De speler kan bij de opbouw van zijn stad gebruikmaken van één of meerdere krachtvelden. Afhankelijk van de gecreëerde combinaties zien de steden er anders uit en gedragen ze zich anders. Futuristische metropolen en fantastische spooksteden, maar ook gehoorzame Big Brother-staten en vrome gemeenten: de schepper bepaalt hoe alles gecombineerd en met elkaar verbonden wordt.

SimCity is één van de populairste pc-spellen uit de geschiedenis, met wereldwijd meer dan 17 miljoen verkochte exemplaren sinds het in 1989 voor het eerst uitkwam. Later volgden de versies SimCity 2000(TM) (1993), SimCity 3000(TM) (1999) en SimCity 4(TM) (2003).

SimCity Societies wordt uitgegeven door Electronic Arts en ontwikkeld door Tilted Mill Entertainment. Het spel ligt volgens planning in november 2007 in Noord-Amerika en Europa in de winkel.

###

Over Electronic Arts
Electronic Arts Inc. (EA), dat zijn hoofdkwartier in Redwood City, Californië heeft, is 's werelds grootste softwarebedrijf voor interactieve entertainmentsoftware. Het bedrijf werd opgericht in 1982 en ontwikkelt, publiceert en verkoopt over de hele wereld interactieve software voor videospelsystemen, thuiscomputers, mobiele telefoons en internet. Electronic Arts geeft producten onder vier verschillende merknamen uit: EA SPORTS(TM), EA(TM), EA SPORTS BIG(TM) en POGO(TM). Gedurende het fiscale jaar 2007 boekte EA een winst van $ 3,09 miljoen en bracht 24 titels uit, waarvan er van elk meer dan een miljoen exemplaren verkocht werden. Op de homepage van EA www.ea.com zijn ook online spellen te vinden. Meer informatie over de producten van EA en persberichten zijn op internet te vinden op http://info.ea.com.

Electronic Arts, EA, EA SPORTS, EA SPORTS BIG, POGO en The Sims zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Electronic Arts Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Perscontact:

Robbert Minderhoud & Eline Bol
Pride PR voor Electronic Arts
+31 71 568 00 28
robbert@pridepr.nl / eline@pridepr.nl

Voor beeldmateriaal: www.pridepr.nl