Ingezonden persbericht


Persbericht 11 juni 2007

Ook Drents Uitburo, Arnhems Uitburo en Fries Uitburo een feit

In de afgelopen maand hebben wederom 3 regio's zich aangesloten bij het Uitburo netwerk dat daarmee uit 15 Uitburo deelnemers bestaat. In de komende maanden wordt gewerkt aan het voorbereiden van de nieuwe regiosites die in september 2007 online zullen gaan. Dat moment is tevens het startpunt van een promotie campagne om inwoners van de betreffende regio's te attenderen op het feit dat ook zij terecht kunnen op www.uitburo.nl voor tips, aanbiedingen en een uitgebreide regionale cultuuragenda. Deze campagne wordt mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van Stichting DOEN. Het Nederlands Uitburo heeft in 2007 inmiddels 5 nieuwe aansluitingen gerealiseerd. Daarnaast zijn er recentelijk overeenkomsten gesloten met twee nieuwe mediapartijen, Seniorweb en ClassicFM, over de verspreiding van de culturele Uitgaansagenda van het Uitburo. "Wij zijn enorm blij dat het netwerk een groeiende aantrekkingskracht heeft op zowel regio's en steden als op mediapartijen in heel Nederland. Hierdoor wordt het voor steeds meer mensen zeer eenvoudig om op maat culturele informatie te vinden" aldus Margot Gerené, directeur Nederlands Uitburo. "Wij zijn ervan overtuigd dat dit cultuurbezoek ook daadwerkelijk stimuleert".

Het Nederlands Uitburo (NUB) is een marketinginitiatief van het Amsterdams Uitburo, het Haags Uitburo, Stichting Rotterdam Festivals en Bureau Promotie Podiumkunsten. Het project wordt mede gefinancierd door het ministerie van OC&W. De huidige deelnemers van het Nederlands Uitburo zijn het Amsterdams Uitburo, het Rotterdams Uitburo, het Haags Uitburo, het Groninger Uitburo, het Enschede Uitburo, het Leids Uitburo, het Maastrichts Uitburo, het Limburgs Uitburo, het Nijmeegs Uitburo, het Utrechts Uitburo, Noord Holland Uitburo, het Apeldoorns Uitburo, het Drents Uitburo, het Arnhems Uitburo en het Fries Uitburo.

EINDE BERICHT


Ingezonden persbericht