Ingezonden persbericht


Persbericht

12 juni 2007

Q-go en Microsoft slaan brug tussen mens en technologie

Q-go en Microsoft bieden vanaf nu een oplossing die vragen van medewerkers en klanten aan een organisatie direct beantwoordt. Hiervoor integreerden de twee bedrijven Q-go's Natural Language Search (NLS)-technologie met SharePoint 2007 Enterprise Search van Microsoft.

De integratie van Q-go's technologie in SharePoint zorgt ervoor dat gebruikers in hun eigen woorden een vraag kunnen stellen en daar direct het juiste antwoord op krijgen. "Uit onderzoek blijkt dat er veel tijd verloren gaat aan het vinden van mensen, kennis en informatie binnen organisaties", aldus Jan Depping, Technology Strategist bij Microsoft. "De integratie van Q-go's technologie met Microsoft SharePoint Server is een belangrijke stap in het verhogen van de productiviteit van medewerkers."

Naast het verhogen van de productiviteit van de medewerker biedt de samenwerking organisaties veel waarde voor hun investering. Dit, doordat Q-go zijn NLS-technologie combineert met de standaard Enterprise Search-componenten van Microsoft SharePoint 2007. Deze combinatie zorgt ervoor dat ondernemingen een nog completere oplossing in huis halen. "De integratie van Q-go in een SharePoint-omgeving, biedt ook voor mij als Microsoft-partner meer mogelijkheden", vult Cor Clement, directeur van Microsoft Gold ISV-partner Netaspect, aan. "Deze uitbreiding op onze bestaande diensten resulteert in meer tevreden klanten."

"Door de integratie van Q-go's Natural Language Search-technologie met Microsoft SharePoint kunnen mensen in eigen woorden vragen stellen aan bedrijfsapplicaties. Bijvoorbeeld; 'Hoeveel vakantiedagen heeft Marcel nog over?' ", zegt Marcel Smit, CEO bij Q-go. "Met de integratie met Microsoft SharePoint slaan we daarmee de brug tussen gewone mensentaal en technologie."

(255 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Q-go
Q-go is een snelgroeiende internationale onderneming van Nederlandse oorsprong. De unieke Natural Language Search (NLS)-technologie van Q-go ondersteunt alle belangrijke Europese talen en zorgt ervoor dat mensen in hun eigen bewoordingen een vraag kunnen stellen via interactieve kanalen. De NLS-technologie van Q-go levert organisaties daardoor maximaal inzicht in het échte vraaggedrag van hun klanten of medewerkers. Q-go heeft vestigingen in Amsterdam, Bonn, München, Zürich, Madrid en Barcelona en ondersteunt organisaties als ING Postbank, PGGM, Deutsche Telekom, UWV, Deutsche Postbank, Unigarant, Fortis, La Caixa, BBVA en Telefonica.

Over Microsoft
Opgericht in 1975, heeft Microsoft (Nasdaq "MSFT") zich ontwikkeld tot de huidige wereldwijde marktleider op het gebied van software, services en oplossingen die mensen en ondernemingen helpen hun mogelijkheden volledig te benutten.

Over Netaspect
Netaspect biedt e-business oplossingen (solutions) aan die steevast zichtbaar en meetbaar rendement opleveren voor zijn opdrachtgevers. Dit met inzet van zijn unieke business focus, diepgaande branche- en marktkennis en technologische know how. Netaspect-oplossingen onderscheiden zich door gebruikersvriendelijkheid, functionaliteit, betrouwbaarheid en hoge toegevoegde waarde. Gemeten in klantengroei/binding, efficiencywinst en kostenbesparingen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Maud Geerbex of Jurriaan de Reu van LEWIS, Global Public Relations: Tel: + 31 (0) 40 235 46 00
Fax: + 31 (0) 40 235 46 01
E-mail: maudg@lewispr.com, jurriaandr@lewispr.com
Web: http://www.lewispr.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com