Ingezonden persbericht


HIP KLEDINGMERK CYGOAT KLEEDT CARLO VAN DAM AAN!

MAASSLUIS, 13 JUNI 2007 - Carlo van Dam draagt vanaf nu Cygoat. Het hippe kledingmerk uit het Nederlandse Maassluis zal de succesvolle S-T-A-R-T-coureur uit Vlaardingen voorzien van de nieuwste trends op het gebied van kleding die momenteel helemaal 'hot' zijn. Aangekleed door ontwerper en bedenker van Cygoat, Gertjan Lokker, loopt Carlo er in de komende maanden weer helemaal hip bij!

Cygoat is enkele jaren geleden ontsproten aan het brein van ontwerper Gertjan Lokker uit Maassluis. In de loop van de tijd is dit gekristalliseerd tot een concept met een opvallend logo en geheel eigen filosofie. Anderhalf jaar geleden is Lokker begonnen met de ontwikkeling van een T-shirt collectie met prints geïnspireerd door de dance scène. De eerste collectie was alleen in de webshop verkrijgbaar, maar op dit moment zijn ze ook bezig met de lancering van een retailcollectie. Die zal bestaan uit zowel dames- als herenmodellen (short sleeve, long sleeve, tops, hemden) in diverse kleuren. De shirts onderscheiden zich door de Cygoat slimfit, de prints met hun verhalen en de hoogwaardige materialen gebruikt voor shirt en print.

De filosofie draait om communicatie en bewustzijn en bewustwording. De slogans waarmee Cygoat zich profileert zijn "We Communicate" en "We Make Contact". Het doel van Cygoat is om mensen te laten communiceren door middel van hun T-shirts. Het verhaal dat de prints op de shirts vertellen, lokt communicatie uit en door het onderwerp van de print wordt het bewustzijn vergroot. Zo zijn ze deelnemer van de Fair Wear Foundation, die zich inzet voor betere arbeidsomstandigheden in textielfabrieken. Verder steunt Cygoat Dance4Life en Stichting Pink Ribbon door het ontwerpen en produceren van speciale t-shirts. In de dance scène profileert Cygoat zich door aankleding van DJ's, promotieacties en door samenwerking met online dance community Partyflock.

Ontwerper en bedenker Gertjan Lokker vindt het bijzonder leuk om Carlo te ondersteunen: "We zoeken steeds meer de aandacht van de media op. Via eigenaar Guus Backelandt van Grosso Moda Nederland kwam ik in contact met Carlo van Dam. We willen de nieuwste trends van Cygoat koppelen aan hem. Hij heeft een goede uitstraling en we willen hem naast zijn races in de ATS Formule 3 Cup ook inzetten tijdens het eendaagse race-evenement de Bavaria City Racing in Rotterdam. Met zijn successen in de internationale racerij kan hij voor ons van grote waarde betekenen."

Ook Carlo is blij met deze persoonlijke kledingsponsor: "Het kledingmerk Cygoat timmert hard aan de weg om Nederland te gaan veroveren. Het concept is jong en fris en de kwaliteit is van hoogwaardig materiaal gemaakt. We gaan dit jaar een hoop gekke dingen doen rondom Cygoat in de racerij. Het is een helemaal te gekke sponsor die mij wilt ondersteunen. Nadat de zomer dik een maand geleden was aangebroken en de nieuwste collectie zomerkleren al een tijdje in de Cygoat winkel lag te schitteren, mocht ik voor dit seizoen de gaafste kleren uitzoeken! Aangekleed door de ontwerper en bedenker Gertjan Lokker van Cygoat had ik in razend sneltempo de coolste kleren van de collectie te pakken!"

Voor meer informatie over de nieuwe sponsor van Carlo surf je naar www.cygoat.com

Nieuws en foto's zijn ook verkrijgbaar via Carlo van Dam's officiële website: www.carlovandam.nl. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Roelof Oosterhuis (+ 31 652 056 637 / media@insightf1.com).