Ingezonden persbericht


Persbericht
Amsterdam, juni 2007

Ruud de Wild feest is gewonnen

Pensioenbewustzijn onder jongeren is vergroot met gezamenlijke campagne pensioenfondsen

De winnaar van de actie www.winjeruuddewildfeest.nl is bekend. Maar dat is niet het enige winstpunt van de gezamenlijke campagne van verschillende pensioenfondsen, gestart in november 2006. Een ander belangrijk resultaat is een vergroot bewustzijn onder jongeren over hun pensioen. Het doel van de campagne is hiermee gehaald: de pensioensituatie onder jongeren bespreekbaar maken, evenals de noodzaak op tijd hierover na te denken en actie te ondernemen.

Speciale actie campagne gericht op jongeren
De campagne richtte zich op jongeren tot 35 jaar die over het algemeen weinig interesse tonen in pensioenen, terwijl het voor jongeren een belangrijk onderwerp is in het veiligstellen van hun financiële toekomst. De campagne bestond uit een website met filmpje waarin Ruud de Wild de bezoeker vragen stelde over zijn huidige situatie en toekomstplannen. Aan het einde volgde en advies en de mogelijkheid mee te dingen naar het feest met Ruud de Wild als dj. Het genereren van free publicity rondom Ruud de Wild en zijn te winnen feest was onderdeel van de campagne. Er is aandacht geweest voor de actie bij de media via landelijke televisie (o.a. SBS 6), landelijke dagbladen (o.a. Telegraaf, Spits en Metro), doelgroep gerichte bladen zoals Flair en Nieuwe Revue, verschillende websites en vakliteratuur. Daarnaast hebben de "Wild"draai actie en diverse andere inhaakacties (zoals banners, een radiocommercial bij Ruud de Wild en een viral movie op Youtube.com) voor de nodige aandacht en stof tot discussie gezorgd.

De campagne wordt succesvol afgesloten met het feest voor de winnaar en zijn 100 beste vrienden op zondag 17 juni 2007 in The Mansion in Amsterdam.

De deelnemende pensioenorganisaties zijn SPF Beheer, PGGM, ABP, MN-Services, Bpf schilders, Cordares, BPMT en Interpolis Pensioenen. De website www.winjeruuddewildfeest.nl was online tot eind maart 2007.


---