Gemeente Hardenberg

Woonpartners steunen campagne met bijna 100.000 euro

"Gun jezelf de ruimte" uit de startblokken

Vijf woonpartners uit de gemeente Hardenberg trekken gezamenlijk bijna 100.000 euro uit om de campagne Hardenberg, gun jezelf de ruimte te ondersteunen. De bedrijven Vrieling Adviesgroep, Van Dijk Bouw, de Rabobank Vaart & Vechtstreek en de woningcorporaties Beter Wonen Vechtdal en De Veste ondertekenen daartoe vanmiddag een overeenkomst met wethouder Douwe Prinsse. Het benaderen van ondernemers gaat ook in de komende tijd nog door.

Hardenberg, gun jezelf de ruimte. Deze slogan wordt de komende jaren ingezet om het wonen en leven in de gemeente Hardenberg te promoten. Begin mei was de aftrap van de campagne met onder meer de onthulling van een promotietrailer (die nu dagelijks door Nederland rijdt) en de ingebruikname van de website www.gunjezelfderuimte.nl

Toeristen
De campagne komt op dit moment uit de startblokken. Met als achterliggende gedachte Eigenlijk zou u hier wel willen wonen richten we ons nu vooral even op de toeristen, die in de komende maanden onze regio bezoeken, zegt wethouder Douwe Prinsse. Er worden opvallende advertenties geplaatst in de media die in Overijssel door de toeristen goed worden gelezen. Ook verspreiden we deze weken op alle toeristische punten een leuke folder met informatie over wonen en leven in de gemeente Hardenberg. Verder trekken we er met een promotieteam op uit om evenementen in de wijde regio te bezoeken en ons daar te laten zien, aldus wethouder Douwe Prinsse.

Beurs
De campagne rolt in het najaar verder uit met onder meer een actie gericht op ondernemers in de gemeente Hardenberg. En in nauwe samenwerking met de Evenementenhal Hardenberg zijn we bezig met de voorbereidingen van de beurs Huis Totaal Hardenberg, die op 4, 5 en 6 oktober wordt gehouden.

Hardenberg op de kaart
Ik ben ervan overtuigd dat alleen al omdat we dit doen de gemeente Hardenberg zal opvallen en daarmee hoe dan ook op een positieve manier in de etalage wordt gezet. Ik ben daarom blij dat de gemeenteraad 150.000 euro beschikbaar heeft gesteld voor de campagne. Zoals aangegeven hebben enkele woonpartners daar inmiddels al bijna een ton in euros aan toegevoegd. Dat biedt een goede basis om in de komende jaren van ons te laten horen. En mocht het zo zijn dat mensen, die de campagne tegenkomen niet direct naar ons gebied verhuizen, dan hebben ze toch maar mooi kennis gemaakt met Hardenberg. Wellicht leidt dat tot een vakantie, een dagje winkelen of wat dan ook. Ook dat is goed voor onze plaatselijke economie. Wat dat betreft slaan we dus twee vliegen in één klap, aldus Prinsse.