Gemeente Hoogezand-Sappemeer

Gemeente HS verbetert service door verbouwing gemeentehuis - persbericht 045 - 19 juni 2007

De gemeente Hoogezand-Sappemeer wil de service aan haar inwoners verbeteren en verbouwt daarom deze zomer de entree van het gemeentehuis en CKC `Kielzog en de publieksruimten van het gemeentehuis.

Doel van de verbouwing is de dienstverlening nog verder te verbeteren. Op één plek moet de bezoeker met al zijn vragen terecht kunnen als hij naar het gemeenthuis komt, via de telefoon vragen stelt of via de internetsite van de gemeente. Dit betekent voor Hoogezand-Sappemeer dat de hoofdingang herkenbaar en toegankelijk gemaakt moet worden, de publieksdiensten bij elkaar gezet worden in één publieksruimte en dat de vormgeving van de begane grond hierop aangepast wordt. Ook kunnen bezoekers voor alle vragen op dezelfde tijdstippen terecht, want alle balies krijgen dezelfde openingstijden.

Nieuwe situatie

Concreet betekent dit dat het gemeentehuis en CKC 't Kielzog beide een eigen ingang krijgen, zodat gelijk duidelijk is voor de bezoeker van het gemeentehuis of van het theater waar hij moet zijn. Verder komt er een centrale balie die de mensen verwijst naar de juiste publieksbalie, waar alle vragen van paspoorten tot vergunningen behandeld kunnen worden. De publieksruimte krijgt de vorm van een publieksplein.

Planning

De gemeente begint deze week met het aanpassen van de trappenhuizen bij de receptie van het gemeentehuis en de achteringang. Hier zijn nieuwe toilettengroepen voor `t Kielzog gepland. In augustus worden de huidige balies van Burgerzaken en Financiën aangepakt. Daarna wordt de entree aangepakt. De verwachting is dat de verbouwing rond november van dit jaar is afgerond.

Overlast

De verbouwing vindt in vier fasen plaats, zodat er steeds voldoende ruimte is om de dienstverlening aan de burgers zo goed mogelijk door te laten gaan. De gemeente plant de verbouwingswerkzaamheden in de zomerperiode, zodat de overlast voor de bezoekers en ambtenaren die in de publieksruimten werken zo weinig mogelijk is. Twee andere maatregelen die de gemeente neemt om overlast te voorkómen zijn de bouwlocatie af te schermen van het gebied waar de bezoekers komen en de werkzaamheden die veel geluidsoverlast veroorzaken buiten werktijden te plannen. De gemeente zorgt verder voor goede bewegwijzering, zodat de bezoekers de weg in het gemeentehuis kunnen vinden.