Ingezonden persbericht


Persbericht

Amsterdam, 19 juni 2007

Eerste winnaars van Wouzers.nl in de wolken

Amsterdam - ''Ik win nooit wat'', reageert de verblufte Anneloes uit Amsterdam. Ze is één van de zes mensen die als eerste een prijs hebben gewonnen bij de nieuwe website Wouzers.nl. Anneloes ontving maandag 18 juni een achttien karaats Nokia telefoon uit handen van de Wouzerspresentatrice. Op www.wouzers.nl zijn de filmpjes van de prijsuitreikingen te zien. Andere winnaars kregen een Nintendo Wii, boodschappen ter waarde van 100 euro en een dagje uit met het hele gezin naar het dolfinarium.

Wouzers.nl is een nieuwe website die reclame aantrekkelijk maakt voor bezoekers en adverteerders. De opzet is eenvoudig. Wekelijks worden zes producten getoond. Bezoekers dingen mee naar één van de producten door alle zes de producten te bekijken en hun e-mailadres achter te laten. Deze week zijn dat ondermeer een Chanel zonnebril, een Burberry horloge, een rondvaart bij nacht in Amsterdam, een Nintendo DS light, een PlayStation 3 en een Prada Touch telefoon. ''Het is heel simpel en er zijn geen 'kleine lettertjes''', stelt Xander Bik, één van de mensen achter Wouzers.nl. ''Wij kunnen dit doen doordat fabrikanten of retailers ons betalen om hun producten te vertonen. We verkopen geen emailadressen door. Het is makkelijk en eerlijk, het enige wat je hoeft te doen is de zes Wouzers van de week bekijken.'' De initiatiefnemers van Wouzers zijn afkomstig uit de reclamewereld. ''We waren op zoek naar een vernieuwende vorm van reclamemaken, waarbij de reclame een positief effect heeft voor alle betrokken partijen. Bij Wouzers is dat zo. Ga maar na: consumenten kunnen heel eenvoudig leuke prijzen winnen. Adverteerders hebben een directe en gegarandeerde 'vertoning' bij de consument. Iedereen moet namelijk alle zes producten bekijken. Tot slot worden wij als reclamemakers er ook wijzer van.'' Meer informatie is te vinden op www.wouzers.nl