Ingezonden persbericht


Persbericht

SPOTZER LANCEERT VIRTUELE STUDIO VOOR HET MAKEN VAN COMMERCIALS

Reclamefilm studio nodigt creatieven wereldwijd uit om kant en klare commercials te komen maken

Cannes, Frankrijk, 20 juni 2007 - Spotzer Media Group BV, het eerste wereldwijde reclamebureau dat zich richt op kleine bedrijven, maakt vandaag de lancering bekend van Spotzer Studio. Via dit virtuele creatieve platform worden creatieven van over de hele wereld uitgenodigd om mee te werken aan de totstandkoming van reclamefilms die klaar zijn om uitgezonden te worden. Het in Amsterdam gevestigde Spotzer maakt dit bekend tijdens het Cannes Lions International Advertising Festival in Cannes, Frankrijk.

Vanaf vandaag kunnen producers, regisseurs, conceptontwikkelaars, copywriters, muzikanten, editors, animatoren en andere creatieven op deze online studio (www.spotzerstudio.com) briefings vinden met oproepen tot het maken van commercials. Zij kunnen hier online op reageren. Respondenten krijgen een vergoeding in geld en, in sommige gevallen, in royalty's, waardoor ze delen in de toekomstige opbrengst van de content die zij hebben gecreëerd.

Via Spotzer Studio kunnen individuen ook teams vormen en met andere professionals samenwerken aan de ontwikkeling van commercials. De site bevat diverse social networking-achtige kenmerken, die zijn bedoeld om jong talent te helpen zich artistiek en technisch te ontwikkelen.

Spotzer levert kant en klare reclamefilmcampagnes voor verschillende kanalen (internet, tv, narrow casting) aan lokale bedrijven verspreid over de hele wereld. Het één jaar oude bedrijf biedt adverteerders een online catalogus met honderden reclamefilms van hoge kwaliteit, klaar om uitgezonden te worden. De klant kan de films met eigen logo's, slagzinnen, foto's en contactinformatie personaliseren. Spotzer ondersteunt zijn klanten bij het samenstellen en inkopen van zeer doelgroepgerichte zendtijd op televisie, internet en narrowcasting-netwerken. Men kan op de website van Spotzer (www.spotzer.com) al een volledige campagne kopen voor 5000 euro.

"Een jaar geleden maakten we op de Cannes Lions bekend dat we het eerste wereldwijde reclamebureau op gingen zetten dat het produceren van reclamefilms snel, gemakkelijk en doelgroepgericht maakt voor bedrijven met een lokale doelgroep", aldus Andrew D. Klein, CEO van Spotzer en doorgewinterd internetondernemer. "Onze infrastructuur staat inmiddels en kleine bedrijven verspreid over de hele wereld zijn zeer geïnteresseerd in licenties van onze voorgeproduceerde reclames. Nu zijn we ook klaar om het produceren van reclames toegankelijk te maken voor een bredere groep deelnemers. Door talent uit de hele wereld en met allerlei ervaringsniveaus aan te trekken, verwachten we niet alleen meer creatieve films te kunnen bieden, maar ook de kosten nog verder te kunnen verlagen voor bedrijven die gebruik willen maken van lokale videoreclame."

"Sinds vorig jaar lente heeft een groep vertrouwde partners uit de hele wereld hard samengewerkt met onze interne teams om een nieuwe economie voor het maken van commercials op te zetten", voegt Thed Lenssen, Creatief Directeur van Spotzer (en winnaar van drie Leeuwen in Cannes) hieraan toe. "Met de lancering van Spotzer Studio nodigen we meer mensen uit om te komen kijken wat we doen, hoe we dat doen en hoe zij erbij betrokken kunnen raken. Samen gaan we 's werelds beste archief met categoriale en thematische commercials maken, die snel en eenvoudig kunnen worden gepersonaliseerd voor afzonderlijke klanten, ongeacht het land, de taal en de cultuur.

Over Spotzer
Spotzer is het eerste wereldwijde long tail reclamebureau, wat wil zeggen dat het zich richt op kleine bedrijven. Door het efficiënt gebruik van internet kunnen kleinere bedrijven op verschillende plekken op de wereld, die geen enkele competitie met elkaar hebben, dezelfde filmpjes gebruiken. Spotzer levert complete videoreclamecampagnes op allerlei platforms aan lokale bedrijven verspreid over de hele wereld. Via de website van de groep (www.spotzer.com) kunnen adverteerders voor verrassend lage prijzen een commercial van hoge kwaliteit licentiëren en vervolgens personaliseren. Adverteerders kunnen via Spotzer ook geografisch en demografisch gerichte mediacampagnes maken en reclametijd inkopen op televisie, websites en narrowcasting-netwerken. Een volledige campagne kan al worden gekocht voor 5000 euro.

# # #

Perscontact:

Leoni Janssen/Nina Breuning
Edelman -- Amsterdam
+31 20 3010980
leoni.janssen@edelman.com nina.breuning@edelman.com
www.edelmanpr.nl

Jeroen Coppelmans
Spotzer Media Group, BV
+31 (0) 20 305 4171
jeroen@spotzer.com