ABVAKABO FNV

Callcentermedewerkers KPN Contact in actie voor volwaardige cao

Werknemers van KPN Contact komen in actie voor een goede cao. De werknemers tonen dat zij zich de kaas niet langer van het laten brood eten en lunchen daarom op de stoep van de werkgever. Met een estafette-actie door het hele land willen de werknemers aandacht vragen voor het onrechtvaardige loonbod dat zij hebben gekregen. Blijven nieuwe gesprekken uit, dan zullen uiteindelijk zwaardere acties volgen. Na jaren van stilstand en zelfs achteruitgang is het bod volstrekt onvoldoende: KPN biedt 2% structureel voor twee jaar, de bonden eisen 3% structureel per jaar.

Callcentermedewerkers worden door de werkgever gezien als goedkope, tijdelijke werkkrachten. Maar het is inmiddels een volwassen beroepstak, waar een volwassen, eerlijke cao bij hoort.

Programma lunchbijeenkomsten


* 21 juni: `de Borg' Groningen, Stationsplein 1 van 12.00 tot 13.00 uur

* 26 juni: Eindhoven, Pastoor Petersstraat 170 van 12.00 tot 13.00 uur

* 28 juni: Enschede, Schuttersveld 15 van 12.00 tot 13.00 uur
* 3 juli: `Toren op Zuid' Rotterdam, KPN-gebouw Wilhelminakade 123 van 12.00 tot 13.00 uur

* 5 juli: Zwijndrecht, Stationsplein 1 van 12.00 tot 13.00 uur

Omdat de acties zwaarder worden naarmate de tijd verstrijkt, sluiten de bonden niet uit dat consumenten hinder gaan ondervinden van de acties bij de contactcenters.
20-06-2007, Koninklijke KPN NV | Meer over: callcentra, contactcenter,