Productschap Margarine


Home

21.06.2007

Verantwoord Frituren binnenkort op de gevel

Iedere deelnemer van de campagne Verantwoord Frituren ontvangt binnenkort een gepersonaliseerd gevelschildje met daarop het logo, ten teken dat hij op een verantwoorde wijze frituurt.

Een gevelbordje geeft aan dat Verantwoord Frituren niet meer weg te denken is. Niet uit de fastfoodbranche, maar ook niet uit het straatbeeld. Inmiddels frituurt meer dan de helft van alle cafetaria-ondernemers verantwoord in vloeibaar frituurvet.

Het gevelbordje is alleen geldig als ook de bijbehorende deursticker met jaartal zichtbaar is. Net als in eerdere jaren zullen steekproefsgewijs controles uitgevoerd worden om te kijken of het gevelschildje zijn geldigheid kan behouden.

De campagne, een initiatief van Koninklijk Horeca Nederland en Voorlichtingsbureau MVO, wil het gebruik van vloeibaar frituurvet bevorderen bij fastfoodzaken en cafetarias. Vorig jaar is uit onderzoek van de Voedsel en Waren Autoriteit gebleken dat 50% van de fastfoodondernemers vloeibaar frituurvet gebruikt. Nu de aanvangsdoelstelling hiermee behaald is, gaat de campagne de tweede fase in met een nieuwe doelstelling: eind 2010 gebruikt 75% van de fastfoodondernemers vloeibaar frituurvet.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Jolanda van Roon, tel. 070-3195171, e-mail roon@mvo.nl.