Ingezonden persbericht


CASE STUDY

'Voor een kwalitatieve en snelle pechverhelping moet je bij IMA Benelux zijn!'

Inleiding
Assistentie-verlener IMA Benelux* en auto-importeur Peugeot Nederland hebben zonet hun samenwerking voor een termijn van 3 jaar verlengd. Deze samenwerking gaat terug tot het einde van de jaren '90 toen Peugeot Nederland op zoek was naar een nieuwe partner om haar klanten snel en efficiënt te helpen in geval van pech of een ongeval.

Kernpunten van de samenwerking
Eind jaren '90 gaat Peugeot Nederland op zoek naar een nieuwe partner die assistentie kan verlenen aan Peugeot-bestuurders in geval van pech of ongeval. Sinds de samenwerking werd opgestart heeft IMA Benelux gezorgd voor een hoge standaard van kwalitatieve dienstverlening naar de Peugeot-bestuurders toe.

In het begin van de samenwerking tussen IMA Benelux en Peugeot Nederland werden uitsluitend de bestuurders van een nieuwe Peugeot onder garantie geholpen. Het basisprogramma voor de assistentie-verlening was de formule Peugeot Assistance. Met het verloop der jaren werd de assistentie-verlening uitgebreid naar andere categorieën van auto's: bedrijfsvoertuigen, okkaziewagens, enz ... De bestuurders van deze Peugeot-wagens genoten van een verlengde garantie wat schade-afhandeling door het netwerk van IMA Benelux betreft.

'Wij zijn in zee gegaan met IMA Benelux in 1999 en hebben al die jaren moeten vaststellen dat IMA snel en adequaat handelt wanneer onze klanten in pechsituaties verkeren', aldus Kees Visser, Adjunct-Directeur Aftersales van Peugeot Nederland.

De vernieuwde samenwerking
Onlangs hebben IMA Benelux en Peugeot Nederland hun samenwerking verlengd tot einde 2009. Het nieuwe partnership voorziet niet alleen in de pechverhelping voor eigenaars van een nieuwe Peugeot, maar ook in assistentie aan eigenaars van Leeuwekeur Gebruikte Auto's (met een dekking tot 3 jaar) en in hulpverlening aan eigenaars van bedrijfswagens (1 jaar extra Peugeot Assistance).


* IMA = Inter Mutuelles Assistance

De uitbreiding van de dienstverlening werd al ingezet tijdens het vorige partenariaat. Visser vindt het uitermate belangrijk dat de kwaliteit van de assistentie op een constant hoog peil blijft. Deze kwaliteit wordt zonder meer gewaarborgd door IMA Benelux. 'Dank zij deze waarborg, was het hernieuwen van het contract met IMA Benelux voor ons vanzelfsprekend, ook vanwege de uitstekende relatie die wij in de loop der jaren samen hebben opgebouwd', aldus Visser nog.

Geen klachten
'IMA heeft van het eerste moment van onze samenwerking een adequate en professionele service aangeboden aan onze klanten. Het hernieuwen van het partnership voor nog eens 3 jaar was dan ook een meer dan logische stap', aldus Kees Visser van Peugeot Nederland.

Dat IMA haar taken optimaal, snel en stipt nakomt, blijkt ook uit het permanente tevredenheidsonderzoek dat Peugeot Nederland bij haar klanten uitvoert. 'Uit ons onderzoek komt duidelijk naar voren dat IMA's prestaties naar onze klanten zeer goed zijn. Wij kunnen dit alleen maar beamen en - wat meer is - onderstrepen dat wij sinds het begin van onze samenwerking met IMA nauwelijks klachten over gebrekkige pechverhelping of bijstand van klanten hebben ontvangen; wij kunnen dan ook met een gerust hart stellen dat je voor een kwalitatieve en snelle pechverhelping bij IMA Benelux moet zijn', besluit Visser.


---