Aafke Huininga Algemeen Directeur Burson-Marsteller Nederland

29.06.2007 / 16:25 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Burson-marsteller

Burson-marsteller

Nieuw Europees management voor Burson-Marsteller Europa en een nieuwe algemeen directeur in Amsterdam

AMSTERDAM, 29 JUNI 2007 - Burson-Marsteller, een wereldwijd opererend PR/PA en communicatie adviesbureau, heeft per direct Aafke Huininga als Algemeen Directeur Nederland aangesteld. De aanstelling is onderdeel van een serie veranderingen in het Europese management team van Burson-Marsteller. Heidi Sinclair, CEO van Burson-Marsteller Europa, zal het bedrijf verlaten om voor de Bill and Melinda Gates Foundation de leiding te nemen over hun wereldwijde communicatie. Haar functie zal worden overgenomen door Jeremy Galbraith, huidig CEO van Burson-Marsteller Brussel. De wijzigingen op Europees niveau worden per 1 september aanstaande geëffectueerd.

Aafke Huininga brengt 30 jaar kennis van issue management, strategische communicatie en specifieke ervaring met internationale trajecten met zich mee. Zij zal verantwoordelijk zijn voor client services, new business development, de dagelijkse leiding van het kantoor in Amsterdam en verdere groei van Burson-Marsteller in Nederland. Zij zal nauw samenwerken met het Europese management team en een adviserende functie voor Burson-Marsteller Brussel blijven vervullen.

'We zijn heel blij dat Aafke de vestiging in Nederland zal leiden,' zegt Sinclair. 'Haar 17 jaar ervaring binnen Burson-Marsteller en uitgebreide ervaring in het managen van internationale communicatie programma' voor multinationale cliënten, maken haar de ideale persoon om deze belangrijke markt voor ons aan te sturen.'

Voorafgaand aan haar nieuwe functie in Nederland, was Aafke Huininga zeven jaar lang Managing Director voor Burson-Marsteller Brussel, waar zij werd gezien als expert in corporate en crisis communicatie en media relaties. Zij adviseerde tal van multinationale cliënten op uiteenlopende onderwerpen. Zij trad in 1990 in dienst bij Burson-Marsteller in Den Haag, waarna zij van 1996 tot 2000 de Poolse markt leidde.

Voor haar periode bij Burson-Marsteller, was de van oorsprong Nederlandse Huininga corporate public relations manager voor het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen.

Daarvoor werkte zij in de journalistiek en bij Rabobank Nederland. Ze behaalde haar master-diploma aan de Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer (NHTV) in Breda.

Achtergrondinformatie Burson-Marsteller

Burson-Marsteller Amsterdam maakt deel uit van het wereldwijde Burson-Marsteller netwerk dat bestaat uit 57 eigen kantoren en 44 geaffilieerde kantoren, die samen actief zijn in 58 landen, verdeeld over zes continenten. Burson-Marsteller maakt op haar beurt deel uit van Young & Rubicam Brands, onderdeel van WPP Group.