AutoRai

Detailwijzigingen voor Mitsubishi Colt modeljaar 2008

(7/2/2007)
De Colt is voor Mitsubishi Motors dé bestseller in Europa. Om deze positie, ook in het vierde jaar dat het model nu op de markt is, vast te houden en te verstevigen ondergaat de Colt een aantal detail-wijzigingen die tijdens de 62^e IAA International Motor Show, september 2007 in het Duitse Frankfurt, worden getoond.

Succesverhaal
Tussen de verkoopstart in het voorjaar van 2004 en mei 2007 â exact drie opeenvolgende fiscale jaren â zijn 205.561 eenheden (zowel 3-deurs als 5-deurs en coupé-cabriolet) van de Colt verkocht. Waarmee de New Colt zijn naam opnieuw stevig heeft gevestigd in de belangrijkste Europese markten, waaronder Italië (9.122 eenheden in verkoopjaar 2006; +8% in Europa's grootste B-segment markt) en Duitsland (20.129 eenheden in verkoopjaar 2006, goed voor een marktaandeel van 3,5% in zijn segment).

Heel bijzonder is het gegeven dat vrijwel alle kopers uit andere merken komen, omdat Mitsubishi Motors eerder niet was vertegenwoordigd in dit segment. In dit licht bezien, is de geleverde prestatie (81,504 verkochte Colts in verkoopjaar 2006, oftewel +12,7%) nog opmerkelijker. Ook al omdat het B-segment in Europa een van de zwaarst bevochten segmenten is, waarin alle grote merken zijn vertegenwoordigd en dat gevoed wordt door een continue stroom van nieuwe modellen.

Verder bewijs van het Colt-succes wordt geleverd in het traditioneel op het B-segment georiënteerde Zuid-Europa: de Colt-verkopen in Spanje namen in verkoopjaar 2006 toe met maar liefst 24,3%. Zo'n 45% van dit totaal komt overigens op naam van de sportieve 3-deurs.

Steunpilaar
Bijna 30% van de verkopen van Mitsubishi Motors Europe betreft de CO -vriendelijke Colt-familie. Deze modellijn blijft daarom een belangrijke steunpilaar voor het dealernetwerk. Zowel om nieuwe klanten binnen te halen (meer dan 70% komt uit een ander merk â gegevens 2006) als om bestaande Mitsubishi-klanten binnenshuis te houden, wanneer deze rijders op zoek zijn naar een kleinere auto naast hun Pajero, L200, Grandis of Outlander.

Actiepunten
Om het succes voort te laten duren, heeft Mitsubishi Motors geïnvesteerd in wijzigingen op korte en middellange termijn om zo de aantrekkingskracht van de Colt op nieuwe potentiële klanten te vergroten:


-Korte termijn:

De Colt-familie profiteert nu van verschillende wijzigingen in uitrusting en kleuren:

* Nieuwe 15-inch en 16-inch lichtmetalen velgen*
* Nieuwe metallic-kleuren (Sparkling Black, Cranberry Red, Glamour Grey)

* Nieuwe stoelbekleding (zwart/rood â alleen 3-deurs â, grijs â alleen 5-deurs â of zwart*)

* Nieuwe kleur voor doorschijnende bedieningselementen (grijs in plaats van blauw)

* Nieuwe kleur voor voet van schakelpook (zwart in plaats van blauw)
* Licht- en regensensor leverbaar op de topuitvoeringen

Tegelijkertijd zal er in heel Europa een speciaal actiemodel worden geïntroduceerd voor zowel de 3- als de 5-deurs versies*. Sportief van geest, zoals men mag verwachten van Mitsubishi Motors, zullen deze 'limited editions' worden uitgerust met:

* Rookglazen koplampen

* Getinte achterlichtunits

* In zwart uitgevoerde A-, B- en C-stijlen
* Privacy (getint) glas (alleen 5-deurs)

* Drempels en onderste deel van de bumpers uitgevoerd in zwart (alleen 5-deurs)

* Dakspoiler achter (alleen 3-deurs)

* Nieuwe 16-inch lichtmetalen velgen

* Mistlampen vóór

* Regensensor

* Automatisch inschakelende koplampen

* MP3-speler

* Unieke stoelbekleding

* Dashboard en deurpanelen uitgevoerd in zwart
* Stuurwiel en schakelpookknop bekleed met zwart geperforeerd leder.

Deze uitvoeringen zijn leverbaar in twee nieuwe metallic-kleuren (Cranberry Red en Glamour Grey), evenals de metallic-kleur Lunar Silver en het solid Porcelaine White. Voor de aandrijving kan worden gekozen uit alle beschikbare Colt-motoren (1.1/75 pk, 1.3/95 pk,


1.5/109 pk, 1.5 DiD/95 pk) met uitzondering van de 1.5 Turbo, en uit zowel handgeschakelde versnelling als de Allshiftàgeautomatiseerde sequentiële zesversnellingsbak.

Opmerking: limited editions, zoals bijvoorbeeld hierboven genoemd, werden eerder ook al gebruikt door importeurs en dealers in heel Europa om in hun respectievelijke regio's speciale actiemodellen aan te bieden. Deze opzet is goed voor gemiddeld meer dan 20% van de Colt-verkopen.


-Op middellange termijn krijgt de Colt een belangrijke verkoopstimulans. Op de Paris Motor Show 2008 wordt deze versterking onthuld.


* Details en naamgeving afhankelijk van markt.
** Allshift (tm) alleen leverbaar in combinatie met de 1,3-litermotor.