Werkplan OV-ambassadeur: reiziger centraal

Het openbaar vervoer moet beter, sneller, schoner en mooier om de bestaande reiziger te behouden. Dat staat in het werkplan van de OV-ambassadeur, Jeltje van Nieuwenhoven, dat minister Eurlings en staatssecretaris Huizinga van Verkeer en Waterstaat vandaag naar de Tweede Kamer hebben gestuurd.

De ervaringen van zowel de reizigers als de consumentenorganisaties zijn een belangrijke bron van informatie waarop de OV-ambassadeur haar werkplan heeft gebaseerd. Zij stelt 'We moeten echter niet vergeten dat het Nederlandse openbaar vervoer ook op zijn huidige niveau al heel goed is. Door het hele land werken overheden en vervoerders samen om de reizigers een goed product te bieden. De kennis over goede voorbeelden wil ik helpen verspreiden, waarbij ik organisaties wil stimuleren om deze voorbeelden ook van elkaar over te nemen en zo van elkaar te leren'.

De OV-ambassadeur richt haar aandacht in hoofdzaak op de beschikbaarheid van actuele reisinformatie, een goede bereikbaarheid en toegankelijkheid van het openbaar vervoer en de serviceverlening door het personeel van het vervoerbedrijf. Ook aan de OV-chipkaart, sociale veiligheid en duurzaamheid zal de OV-ambassadeur in haar werkzaamheden aandacht schenken.

Klik hier voor de kamerbrief,

hier voor bijlage 1,

en hier voor bijlage 2

voor meer informatie : http://www.ov-ambassadeur.nl/

Noot voor redacties (