QT.nl berekent levenskwaliteit van Nederlanders


HILVERSUM, 20070702 -- Vorig jaar werd het aangekondigd en vandaag is de lancering van www.qt.nl een feit. Hier kan iedereen voor zichzelf berekenen hoeveel Quality Time men nu echt in zijn of haar leven heeft. Het initiatief is opgestart naar aanleiding van opmerkelijke cijfers uit het onderzoek wat eerder in opdracht van Advance werd verricht; hieruit bleek dat 71% van de Nederlanders vindt dat ze te weinig `quality time' in hun leven hebben.

Te veel tijd aan verkeerde dingen
Quality Time heeft zich het ambitieuze doel gesteld de Nederlanders beter met hun tijd om te laten gaan. Frans de Vries, oprichter van Advance ontwikkelde de visie achter Quality Time:
"We zijn met zijn allen massaal met de verkeerde dingen bezig. Aan de dingen die ons gelukkig maken besteden we vaak te weinig tijd. Voordat mensen hun gedrag kunnen veranderen, moeten ze zich eerst beseffen welke keuzes ze nu maken, daar gaat Quality Time bij helpen. Een paar kleine aanpassingen in je dagelijkse ritme, of gedrag kunnen een wereld van verschil betekenen".

Uitgaan van je persoonlijke kracht
Training- en adviesbureau Schouten en Nelissen, expert op het gebied van gedrags- verandering en persoonlijke ontwikkeling, is partner van Quality Time. Nicole Eggermont, directeur bij Schouten en Nelissen: "Wij zien dagelijks dezelfde ontwikkelingen. Veel mensen vinden het moeilijk om de juiste keuzes te maken en hun loopbaan in eigen hand te nemen. Met de tests van Quality Time word je je bewuster van je situatie, keuzes, wensen en mogelijkheden. Een volgende stap op weg naar echte Quality Time is dat je vanuit je persoonlijke kracht je gedrag en vaardigheden ontwikkelt. Met als resultaat meer succes in de dingen die je echt belangrijk vindt."

Over Advance (www.advance.nl) Advance is een mediabedrijf gevestigd in Hilversum en opgericht in 1995. In korte tijd is Advance uitgegroeid tot marktleider in interactieve concepten en formats in Nederland met circa 100 bedrijven als klant. Via deze interactieve platforms onderhoudt Advance inmiddels een (inter)actieve relatie met circa 2,5 miljoen consumenten. Interactieve communicatie op basis van individuele behoeften en kenmerken is de meest effectieve manier om de houding en het gedrag van consumenten daadwerkelijk te beïnvloeden. Advance stelt bedrijven op deze manier in staat om zowel communicatie-marketing-, als verkoopdoelstellingen te realiseren.





Ingezonden persbericht