Ingezonden persbericht


Persbericht


---

STERKE OPLAGESTIJGING MAAKT METRO TWEEDE KRANT VAN NEDERLAND

Amsterdam, 3 juli 2007

Gratis dagblad Metro heeft in het eerste kwartaal van 2007 van alle dagbladen in Nederland wederom de grootste groei doorgemaakt. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde oplagecijfers over het eerste kwartaal van 2007 van Het Oplage Instituut (HOI). Ten opzichte van het eerste kwartaal van 2006 steeg de oplage van Metro met 45.300 exemplaren naar een totaal van 522.818 exemplaren per dag, wat een stijging van 9,5% inhoudt.

"De groei van onze oplage is uniek in de dagbladenwereld", aldus Silvio de Groot, algemeen directeur en uitgever van Metro. "Metro blijft investeren in oplage en bereik. In oplage zijn we nu duidelijk de tweede krant van Nederland. Derde is nu het Algemeen Dagblad met 480.258 exemplaren en op de vierde plaats staat Spits met een oplage van 431.431 exemplaren."


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Silvio de Groot, algemeen directeur en uitgever Metro Holland, 020 - 511 4000.

Metro wordt in Nederland van maandag t/m vrijdag in een oplage van 540.000 exemplaren gratis verspreid via NS-stations, McDonald's vestigingen, postkantoren, Super de Boer supermarkten, RET Rotterdam, GVB Metro-stations Amsterdam, GVU Utrecht, Arriva Waterland, Q-Park parkeergarages, universiteiten en scholen. De 1,7 miljoen lezers (NOM Print Monitor 2006-1) zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend.

Metro is het grootste en snelst groeiende dagblad van de wereld. Metro wordt uitgegeven in 71 edities in 21 landen in 18 talen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Dagelijks lezen meer dan 20 miljoen mensen Metro.

www.metronieuws.nl