Ministerie van Economische Zaken
Datum: 3-7-2007
Heemskerk verricht aftrap campagne veilig internet in het MKB
Eén-op-de-vijf bedrijven in het midden- en kleinbedrijf (MKB) is wel eens het slachtoffer van digitale incidenten zoals virussen of spyware. Van deze bedrijven ondervindt 60% daarvan ook aanzienlijke schade. Om te zorgen dat de MKB-bedrijven zich bewuster zijn van de risico's is staatssecretaris Heemskerk van Economische Zaken vandaag samen met het bedrijfsleven een campagne gestart om MKB'ers bewuster te maken van de gevaren.
De campagne Digibewust is een samenwerkingsverband tussen het bedrijfsleven en
Economische Zaken. Na eerdere voorlichtingscampagnes gericht op onder meer jongeren
wordt nu dus extra aandacht besteed aan het MKB. Op www.digibarometer.nl kunnen
MKB-bedrijven zelf testen hoe ze scoren qua beveiliging. Met die score kunnen
zij hun voordeel doen en hun bedrijf daadwerkelijk beter beveiligen. Daarnaast
wordt alle data die via de website binnenkomt geanalyseerd, zodat bepaalde branches
of groepen bedrijven nog gerichter kunnen worden geholpen om zich beter te beveiligen.
Staatssecretaris Heemskerk verricht vandaag samen met ECP-directeur Arie van
Bellen de aftrap van de campagne. De campagne loopt tot eind 2007.
Zie voor meer informatie over Digibewust: www.digibewust.nl.
Meer informatie
Voor journalisten: Edwin van Scherrenburg, persvoorlichter Economische Zaken
tel.: 070-3796464, mail: e.v.vanscherrenburg@minez.nl
Joyce Martina, persvoorlichter Digibewust, tel: 070-4190309, mail: joyce.martina@ecp.nl
Ministerie van Economische Zaken