Bex* van der Schans


Datum: 3 juli 2007

Patiënt centraal in vernieuwde campagne astma altijd anders

Om mensen nóg beter in staat te stellen input te geven en met elkaar te bespreken hoe je het beste met je astma om kan gaan en dus je grenzen kunt verleggen, is de campagne astma altijd anders vernieuwd. Zo is de website Web 2.0 geworden. Mensen met dezelfde interesses vinden elkaar op de zogenoemde user generated site en wisselen ideeën, tips en ervaringen uit. Nieuw op de site zijn unieke projecten van astmapatiënten. Zo kunnen bezoekers 25 astmapatiënten volgen bij hun voorbereidingen voor de marathon van New York dit najaar. Ook kunnen ze een triatlonloopster volgen, haar trainingsschema raadplegen en tips van haar krijgen hoe zij haar grenzen verlegt. Astmapatiënten die zelf een uniek project starten en dat met anderen willen delen, kunnen zich aanmelden op www.astmaaltijdanders.nl

Laura Roebroeck, Pauline van den Brandhof en Christiaan Renkema van Bex*communicatie zijn verantwoordelijk voor de strategie, conceptontwikkeling en projectmatige ondersteuning van deze campagne. Ook is Bex* verantwoordelijk voor de publicitaire ondersteuning van de campagne.