Ingezonden persbericht


|Persbericht           |
Datum
4 juli 2007
Pagina

1 van 1

|                                       |
|Wooncompagnie en bewoners Oosthuizen signaleren knelpunten aan  |
|de Wijzend                                                      |
|                                                                |
|Wooncompagnie-medewerkers wandelden samen met bewoners van de   |
|Wijzend in Oosthuizen en een afvaardiging van de                |
|huurdersvereniging op 2 juli een ronde door de buurt. Tijdens   |
|deze zogenoemde wijkschouw spoorden zij knelpunten op en        |
|wisselden ideeën uit over mogelijke oplossingen. In de komende  |
|periode houdt Wooncompagnie de bewoners per brief op de hoogte  |
|over mogelijke oplossingen voor de knelpunten.                  |
|                                                                |
|Wooncompagnie hecht niet alleen waarde aan de staat van haar    |
|woningen; een leefbare woonomgeving is minstens zo belangrijk.  |
|Wooncompagnie toetst de leefbaarheid van verschillende wijken   |
|aan de hand van een wijkschouw. Het is natuurlijk belangrijk dat|
|de bewoners daarbij worden betrokken; zij weten immers als geen |
|ander welke knelpunten er op een bepaalde plek spelen. Daarom   |
|nam Wooncompagnie het initiatief een wijkschouw te doen aan de  |
|Wijzend in Oosthuizen. Bewoners kregen half juni een uitnodiging|
|om mee te lopen. Hoofddoel van de wijkschouw is het bevorderen  |
|van leefbaarheid van de wijk. Daarnaast wil Wooncompagnie de    |
|bewoners meer betrekken bij en bewust maken van de leefomgeving |
|en de samenwerking nog beter maken.                             |
|                                                                |
|Succesvolle wijkschouw                                          |
|Wooncompagnie spreekt van een succesvolle wijkschouw. De        |
|bewoners die meeliepen tijdens de wijkschouw waren goed         |
|voorbereid en hadden - samen met andere buurtbewoners - al een  |
|lijst van knelpunten gemaakt. Er zijn een aantal belangrijke    |
|verbeterpunten in de wijk aangetroffen. Wooncompagnie maakt deze|
|eerst bekend aan de gemeente en de bewoners. Samen met hen wil  |
|Wooncompagnie vervolgens zoveel mogelijk knelpunten in de buurt |
|oplossen.                                                       |
|                                                                |
|