Essent

Essent van start met breed BespaarPlan voor Aandeelhouders

Energiebedrijf Essent gaat samen met haar aandeelhouders van start met een omvangrijk programma voor energiebesparing speciaal ontwikkeld voor haar publieke aandeelhouders; gemeenten en provincies. Het Essent BespaarPlan Aandeelhouders heeft twee belangrijke doelen: met energiebesparing en verduurzaming het reduceren van CO2-uitstoot, en verlaging van de energierekening door energiebesparing.

Sterke impuls voor energiebesparing gemeenten en provincies

Het BespaarPlan Aandeelhouders richt zich samen en via gemeenten en provincies op drie doelgroepen: huishoudens, de gemeentelijke/provinciale organisatie (en daaraan gelieerde non-profit instellingen) en de zakelijke markt. Elke aandeelhouder krijgt zijn eigen BespaarPlan met specifieke oplossingen voor de doelgroep naar keuze. Om dat toch op een zo groot mogelijke schaal te kunnen uitvoeren, biedt Essent aandeelhouders ook de mogelijkheid om het plan gezamenlijk uit te voeren

Essent Energiediensten biedt kennis en expertise die samen met de aandeelhouder(s) een grondige analyse maakt van het energiebesparingpotentieel binnen een gemeente of provincie. Op basis van een uitgebreide menukaart met per doelgroep verschillende oplossingen om energie te besparen wordt per deelnemende aandeelhouder, per doelgroep, een concreet plan op maat gemaakt. Een korte film en de menukaart van het BespaarPlan aandeelhouders zijn te zien op www.essent.nl/corporate.

Essent financiert
Essent zet een meerjarig budget in om de realisatie van de BespaarPlannen te stimuleren. Het budget, nog dit jaar 5 miljoen euro en volgend jaar 10 miljoen euro, wordt verdeeld over de aandeelhouders op basis van hun aandeel in Essent. Het budget voor 2009 wordt na evaluatie in de loop van 2008 vastgesteld.

Onderdeel van Essent BespaarPlan
Het BespaarPlan Aandeelhouders maakt deel uit van het meer uitgebreide Essent BespaarPlan.

* BespaarPlan Aandeelhouders. Stimuleren van energiebesparing in samenwerking met gemeenten en provincies bij particulieren, bedrijven en overheid. Gericht op het nemen van concrete maatregelen per doelgroep.

* BespaarPlan voor bestaande Essent marktsegmenten. Een programma van activiteiten gericht op bewustwording, het bieden van inzicht in verbruik, aanbieden van oplossingen en wegnemen van drempels om besparende maatregelen te nemen. Zo worden er campagnes via TV, radio en internet gevoerd. Op www.essent.nl is een fundament gecreëerd voor alle campagnes en activiteiten waarin ondersteuning en advies op maat wordt geboden. Via de volgende link zijn de belangrijkste programma's voor energiebesparing voor de consument terug te
vinden: www.essent.nl/essent/consument/zelf_regelen/bespaarplan/be spaarplan.html. Via deze link zijn gebruikersvriendelijke en overzichtelijke (energie)besparingsprogramma's voor de consument te vinden. De meest aan te bevelen programma's zijn: VerbruiksMail, StopContact! en de VerbruiksMonitor.
* Een programma gericht op het reduceren van het energieverbruik binnen de Essent organisatie. Hierin wordt o.a. de bewustwording onder medewerkers gestimuleerd, wordt het energieverbruik van Essent kantoren continue gevolgd en gereduceerd en worden emissies van het wagenpark gereduceerd en gecompenseerd.

Deze geïntegreerde aanpak moet er voor zorgen dat het begrip energiebesparing gaat leven en tastbaar wordt. Essent biedt met het hele BespaarPlan praktische oplossingen die vaak op een heel makkelijke en effectieve manier bijdragen aan beperking van uitstoot van CO2 en direct leiden tot een lagere energierekening.

Geplaatst: 4 juli 2007