Journalistieke wedstrijd Nuon kans voor aanstormend mediatalent

15/07/2007 12:11



Nuon



AMSTERDAM, 15 juli 2007 - Als hoofdsponsor van het Nuon Solar Team daagt Nuon studenten Journalistiek en Film & Televisie uit om de reis van hun leven te maken. Inzenders van de door Nuon uitgeschreven journalistieke wedstrijd maken kans op een plek in de redactie van het Nuon Solar News Agency. Dit tijdelijk persbureau zal twee weken lang de prestaties van Nuna4 volgen tijdens de Panasonic World Solar Challenge 2007: een zinderende strijd tussen auto's op zonne-energie, startend in Noord Australië en finishend in het uiterste zuiden.

Deelnemers aan de journalistieke wedstrijd maken kans om 'Down Under' live verslag te doen van de Challenge en tijdens de race 3010 kilometer lang bovenop het nieuws te zitten. Een wereldklus. De prestigieuze, maar loodzware World Solar Challenge zal onder extreme condities het uiterste van beide studententeams vergen. Het Nuon Solar Team moet zichzelf bewijzen met Nuna4 en de studenten van het Nuon Solar News Agency moeten bewijzen dat zij ter plekke snel kunnen schakelen om een goed verhaal of beeld weer te geven.

Voor hun inzending wordt deelnemers gevraagd een vrije productie te maken rondom het thema 'Innovatie en Duurzaamheid'. Zij kunnen kiezen uit de categorieën Print, Internet of Radio en TV. De winnaars uit de drie categorieën gaan in Australië de prestaties van het Nuon Solar Team verslaan. Inzendingen worden beoordeeld door een deskundige en onafhankelijke jury. De deadline van deze journalistieke wedstrijd is 1 augustus 2007. Kijk voor meer informatie en aanvullende voorwaarden op www.nuonsolarteam.nl

Nuna4
Nuna4 werd het afgelopen jaar ontworpen en gebouwd door elf studenten van de TU Delft die samen het Nuon Solar Team vormen. Met Nuna4 hebben zij een waardige opvolger van de zonnewagens Nuna1, 2 en 3 gerealiseerd. Het Nuon Solar Team is dit jaar wederom titelverdediger in de World Solar Challenge. Nuna1, 2 en 3 wonnen de voorgaande drie edities van de race. Een topprestatie die dit jaar hopelijk geëvenaard wordt in het sterke internationale wedstrijdveld met ruim dertig afgevaardigde teams.

Nuon en het Nuon Solar Team
Sinds 2001 is energiebedrijf Nuon hoofdsponsor van het Nuon Solar Team. Met de uitdagende en avontuurlijke wedstrijd waar het team aan deelneemt, wil het bedrijf de interesse in duurzame energie en innovatie stimuleren. De studenten van de TU Delft kunnen met hun zonnewagen demonstreren hoe ruim de toepassingen van zonne-energie zijn en hoe jonge mensen met ambitie een substantiële bijdrage leveren aan technische vernieuwing en een duurzame toekomst.

Over Nuon
Nuon is een toonaangevende energieonderneming, die met elektriciteit, gas, warmte en aanvullende diensten klanten bedient in Nederland, België en Duitsland. De onderneming is actief in productie, handel, transport en levering van (duurzame) energie. Nuon streeft naar evenwichtige groei voor alle belanghebbenden: aandeelhouders, medewerkers, klanten, milieu en maatschappij. De netto-omzet over 2006 bedraagt EUR 5,6 miljard. Het aantal medewerkers aan het eind van 2006 bedraagt 9.768 FTE's. De grootste aandeelhouders van Nuon zijn de provincies Gelderland, Noord-Holland, de gemeente Amsterdam en BV Houdstermaatschappij Falcon waarvan de aandelen worden gehouden door de provincie Frysl(aa)n.

-Einde persbericht -





http://www.nuonsolarteam.nl


Noot voor de redactie:

Voor meer informatie (