Overeenkomst Autonomy en EidosMedia biedt uitgevers nieuwe functionaliteit


NIEUWEGEIN, 20070720 -- Autonomy Benelux maakt bekend dat EidosMedia, leverancier van softwareoplossingen voor de uitgeversbranche, besloten heeft haar kennismanagement en crossmedia uitgeversomgeving Méthode, te versterken met aanvullende functionaliteiten. Deze nieuwe functionaliteiten zijn het resultaat van een uitbreiding van de OEM-overeenkomst met Autonomy. EidosMedia zet de technologie van Autonomy in om internationale klanten, zoals Financial Times en Le Figaro, direct toegang te bieden tot tekst, grafische en multimedia bestanden die verspreid zijn over verschillende bronnen binnen de organisatie.

EidosMedia lanceerde Méthode als reactie op de vraag naar innovatie in de uitgeversbranche. Daarnaast heeft EidosMedia de visie dat nieuws- en mediaorganisaties bij uitstek kennisintensieve organisaties zijn met behoefte aan nieuwe kennismanagementoplossingen. Méthode maakte al gebruik van de technologie van Autonomy voor conceptual retrievel, indexering en hyperlinking. De uitgeversomgeving heeft nu twee nieuwe IDOL-functionaliteiten, te weten categorisering en clustering.

"De geavanceerde functionaliteiten van IDOL voldoen aan de vraag van onze klanten naar efficiëntie, snelheid en nauwkeurigheid binnen de informatie- en kennismanagement omgevingen", aldus Angelo Grampa, directeur van EidosMedia. "De software van Autonomy past bij onze innovatieve benadering en dankzij de uitbreiding van de OEM-overeenkomst kunnen wij onze klanten de best mogelijke oplossingen bieden. Tevens blijft EidosMedia hiermee één van de meest concurrerende bedrijven in de uitgeversbranche."

Victor Cohen, General Manager van Autonomy Benelux en Scandinavië: "Na een succesvolle samenwerking van ruim vier jaar heeft EidosMedia besloten de relatie met Autonomy te versterken. Wij zijn er trots op dat onze oplossing wordt ingezet in vernieuwende projecten en onderdeel is van de innovatieve oplossingen die EidosMedia haar klanten biedt."





Autonomy