|Persbericht | |
|[pic]                                                                               |
|                |HP lanceert nieuwe virale campagne                                 |
|                |Utrecht, 23 juli 2007 - HP lanceert een viraal Internet spel       |
|                |(http://www.hp.com/nl/flipbooks). Het spel is ontworpen rondom HP's|
|                |Beste Keuze voor Printing portfolio om meer bewustzijn te creëren  |
|                |en kennis te delen over HP's nieuwe supplies progamma.             |
|                |Het gaat om het klassieke jeugdspel waarbij losse                  |
|                |lichaamsonderdelen bij elkaar worden gezocht om er een compleet    |
|                |figuur van te maken, een zogeheten "flipbook". De figuren zijn     |
|                |afkomstig uit verschillende Europese landen en moeten bij de juiste|
|                |omgeving geplaatst worden.                                         |
|                |                                                                   |
|                |Het online spel daagt spelers uit om de opdracht zo snel mogelijk  |
|                |uit voeren en om tegenstanders voor te zijn. Een scorebord houdt   |
|                |bij wie van de deelnemers het beste speelt en door vrienden en     |
|                |collega's uit te nodigen om mee te doen, kunnen extra punten worden|
|                |verdiend.                                                          |
|                |Om de lancering van de HP Basis inktcartridge (blauwe verpakking)  |
|                |te vieren, kunnen spelers met de hoogste score uit de deelnemende  |
|                |landen iedere dag tussen 14 juli en 6 september 2007 een HP Deskjet|
|                |4260 winnen. Om de lancering van de HP Voordeel inktcartridge      |
|                |(groene verpakking) te vieren, kunnen deelnemers 100 prints van    |
|                |HP's online fotoservice Snapfish winnen. Tot slot wordt de         |
|                |lancering van de HP Specialiteit inktcartridge (rood) gevierd door |
|                |onder de spelers met de hoogste scores en het best bekeken flipbook|
|                |'exclusieve' prijs uit  te reiken:                                 |
|                |Een reis naar New York voor twee personen inclusief vlucht,        |
|                |overnachting in een 4 sterren hotel en vervoer                     |
|                |Een HP Photosmart R937 digitale camera                             |
|                |Een HP Photosmart C5280 All-in-One                                 |
|                |                                                                   |
|                |                                                                   |
|                |Naast de wedstrijd, kunnen ook eigen flipbooks worden gemaakt door |
|                |favoriete foto's van bijvoorbeeld vrienden en familie te uploaden. |
|                |Door die foto's in losse stukken op te delen kan daarmee een eigen |
|                |spel gecreëerd worden.                                             |
|                |                                                                   |
|                |                                                                   |
|                |De campagne is ontworpen door het digitale marketing bureau 'See   |
|                |Design'. De link naar het online spel                              |
|                |(http://www.hp.com/nl/flipbooks) wordt verspreid via email, sociale|
|                |websites en online advertenties.                                   |
|                |Met dit online spel wil HP consumenten optimaal informeren en zo   |
|                |bij dragen tot het maken van de juiste aankoopbeslissing. De       |
|                |strategie Beste Keuze voor Printing heeft HP in april 2007         |
|                |aangekondigd en is het resultaat van een uitgebreid onderzoek naar |
|                |de behoefte van de consument. Dit heeft tot de conclusie geleid dat|
|                |klanten meer controle willen bij de aankoop van inktcartridges en  |
|                |dat de print behoeftes uiteen lopen, 'one size does not fit all'.  |
|                |Omwille van de onderzoeksresultaten heeft HP haar wereldwijde      |
|                |supplies portfolio opnieuw vorm gegeven en verder uitgebreid om    |
|                |tegemoet te komen aan consumenten met verschillende wensen. Zo     |
|                |maakt HP het ook makkelijker om de juiste print supplies te kiezen |
|                |en te kopen, zowel in de winkel als online.                        |
|                |Over HP                                                            |
|                |HP maakt het gebruik van technologie eenvoudiger voor al haar      |
|                |klanten - van de individuele consument tot de grootste             |
|                |multinational. Met een breed portfolio op het gebied van printing, |
|                |personal computing en IT infrastructuur behoort HP tot 's werelds  |
|                |grootste IT-bedrijven. HP behaalde wereldwijd een omzet van $ 97,1 |
|                |miljard over de laatste vier kwartalen, eindigend op 30 april 2007.|
|                |Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is te vinden op www.hp.nl.     |
|                |                                                                   |
|                |                                                                   |
|                |This news release contains forward-looking statements that involve |
|                |risks, uncertainties and assumptions. If such risks or             |
|                |uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the |
|                |results of HP and its consolidated subsidiaries could differ       |
|                |materially from those expressed or implied by such forward-looking |
|                |statements and assumptions. All statements other than statements of|
|                |historical fact are statements that could be deemed forward-looking|
|                |statements, including but not limited to statements of the plans,  |
|                |strategies and objectives of management for future operations; any |
|                |statements concerning expected development, performance or market  |
|                |share relating to products and services; anticipated operational   |
|                |and financial results; any statements of expectation or belief; and|
|                |any statements of assumptions underlying any of the foregoing.     |
|                |Risks, uncertainties and assumptions include the achievement of    |
|                |expected results and other risks that are described from time to   |
|                |time in HP's Securities and Exchange Commission reports, including |
|                |but not limited to the risks described in HP's Annual Report on    |
|                |Form 10-K for the fiscal year ended Oct. 31, 2006 and other reports|
|                |filed after that Form 10-K. HP assumes no obligation and does not  |
|                |intend to update these forward-looking statements.                 |
|                |© 2007 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information   |
|                |contained herein is subject to change without notice. The only     |
|                |warranties for HP products and services are set forth in the       |
|                |express warranty statements accompanying such products and         |
|                |services. Nothing herein should be construed as constituting an    |
|                |additional warranty. HP shall not be liable for technical or       |
|                |editorial errors or omissions contained herein.                    |
|                |07/2007                                                            |
Contact voor de redactie:

Antoinette Bendijk
antoinette.bendijk@hp.com
Tel.: 030 222 33 84

HP Nederland B.V.
Orteliuslaan 1000
3528 BD Utrecht
www.hp.nl


---- --