Ingezonden persbericht


Haarlemse Soopl pakt groot uit tijdens de Nederlandse Fashion Week 19 juli 2007

Het gaat goed met de Haarlemse onderneming Soopl. Een half jaar na de introductie van de Soopl Fashion Trolley is het kledingrek volledig omarmd door de Nederlandse modeindustrie. Menig kledingmerk, agent, stylist en winkelier heeft een Soopl Fashion Trolley in haar bezit. En de maand juli is druk! Soopl is sponsor van de Amsterdam International Fashion Week en werkt samen met de Modefabriek. Net als in januari ondersteunt Soopl de Prelude van de Dutch Fashion Foundation en in ruil daarvoor promootte de DFF de Fashion Trolley tijdens de AltaRomAltaModa Fashion Week in Rome. Zoveel leuks!

Soopl & de Amsterdam International Fashion Week
Toen James Veenhoff, directeur van de Amsterdam International Fashion Week, de enthousiaste verhalen over de Soopl Fashion Trolley hoorde, vond hij dat ze zeker niet op de aanstaande AIFW mochten ontbreken. Hij zocht contact met Soopl en een sponsordeal was snel gesloten. Soopl richt deze zomer de backstage van de showlocatie op het Museum Plein volledig in met haar Fashion Trolleys. In een adem genoemd worden met grote namen als Mart Visser, Percy Irausquin en Daryl van Wouw. Best goed voor een bedrijf dat pas een half jaar geleden begon...

Soopl & de Modefabriek
Ook Soopl en de Modefabriek werken dit seizoen voor het eerst samen. Zaterdag 28 juli, de opbouwdag van de beurs, organiseert Soopl de Soopl Delivery Service. Een groot team Soopl Drivers helpt de exposanten met het vervoeren van de goederen van de vrachtwagen naar de stand. Daarnaast kunnen de exposanten tegen een gereduceerd tarief de Fashion Trolley bestellen. En omdat de Fashion Trolley de laatste dag van de beurs afgeleverd wordt op de stand, zal ook het afbreken weer een stuk soepeler gaan dan gewend.

Soopl & de Dutch Fashion Foundation
De Dutch Fashion Foundation is al sinds het allereerste begin een groot fan van de Soopl Fashion Trolley. Net als in januari ondersteunt Soopl ook dit keer de DFF door het uitlenen van een aantal Fashion Trolleys tijdens de Prelude op 24 juli. Eerder deze maand gebruikte de Dutch Fashion Foundation de Soopl rekken al tijdens haar Dutch Touch Campagne in Rome. Daar presenteerden modeontwerpers Mada van Gaans, Conny Groenewegen, Joline Jolink, Daryl van Wouw en Angelos Bratis hun collecties aan het Italiaanse en internationale publiek.

Angelique Westerhof, Directeur Dutch Fashion Foundation & Fashion Institute Arnhem:

'De Soopl Fashion Trolley is echt onmisbaar bij modeproducties. We waren ontzettend blij met de kledingrekken tijdens onze Dutch Touch Campagne, waarin we samen met de top van de Nederlandse modeontwerpers afreisden naar Parijs, Amsterdam en Rome. Soopl maakt ons leven een stuk makkelijker. We zijn trots zo'n mooi designproduct tijdens onze activiteiten te mogen gebruiken. Tijdens onze campagne maar ook in onze showroom in het World Fashion Centre in Amsterdam'.

Soopl & haar Fashion Trolley
Begin dit jaar introduceerde de Haarlemse onderneming Soopl haar Fashion Trolley op de Nederlandse mark. Al jaren klaagde men over de ontzettend onhandige kledingrekken. Ze vielen om, klapten in elkaar, bleven steken achter drempels en tussen stenen. En er veranderde niks. Tot de Soopl Fashion Trolley. Een verrijdbaar kledingrek dat wél doet waarvoor het bedoeld is. Rijden, en blijven rijden. Aluminium & metalen stangen verbonden door kunststof onderdelen. Massief rubberen wielen met de eigenschappen van luchtbandjes die zorgen voor optimale stabiliteit en mobiliteit. Volledig inklapbaar en een stoer uiterlijk.

Binnen een half jaar na de start van de verkoop is Soopl uitgegroeid tot een internationaal opererend bedrijf. En klaar om de rest van de wereld te veroveren!

Kijk op onze website voor meer informatie over Soopl en de Soopl Fashion Trolley: www.soopl.nl.

Note voor de redactie:

Beeldmateriaal kun je vinden op onze site: http://www.soopl.nl/pers. Wil je meer informatie ontvangen neem dan contact op met:

Branda Faber
branda@soopl.nl
06-55754899