Ingezonden persbericht


SAS Nederland versterkt Business Intelligence- en Marketingteam

'Top ICT-werkgever 2007' benoemt Pieter van Kampen tot Senior Account Manager en Sanjay Korteweg tot Communications Executive

Huizen, 8 augustus 2007 - SAS, leverancier van business intelligence-software, heeft Pieter van Kampen aangesteld als Senior Account Manager en Sanjay Korteweg als Communications Executive.

SAS is recent uitgeroepen tot ´Top ICT-werkgever 2007´. Het bedrijf wordt bovendien door haar werknemers gewaardeerd om haar arbeids-omstandigheden, promotiekansen, opleidingen, trainingen, innovatie en werksfeer. De BI-leverancier behoudt hiermee haar medewerkers, maar weet ook nieuw talent te vinden. SAS blijft haar Nederlandse team uitbreiden om te voldoen aan de grote vraag naar generieke en bedrijfsspecifieke business intelligence-oplossingen.

Pieter van Kampen
Pieter van Kampen (37) gaat SAS´ business unit ´Commercial´ versterken als Senior Account Manager. Van Kampen zal in deze functie de relatie met Akzo Nobel en Philips verder versterken. Bijna alle Fortune 500-bedrijven (96%) zijn klant van SAS. SAS biedt deze ondernemingen business intelligence-oplossingen om hun bedrijfsprestaties te verbeteren.

De afgelopen zeven jaar was Van Kampen werkzaam als Senior Account Manager bij KPN in de Corporate Market. In deze functie was hij betrokken bij meerdere ICT-outsourcingtrajecten.

Sanjay Korteweg
Sanjay Korteweg (33) versterkt het marketingteam van SAS als Communications Executive. In deze rol is hij verantwoordelijk voor de corporate communicatie van SAS Nederland, inclusief public relations.

Sanjay brengt ruim acht jaar communicatie-ervaring met zich mee. Korteweg is geen onbekende in zowel de communicatie-, als ICT-branche. Voor zijn komst naar SAS was hij onder andere adviseur bij communicatiebureaus Lammers van Toorenburg en Hill & Knowlton. Hier heeft Sanjay voor verschillende ICT-bedrijven pr-campagnes bedacht en uitgevoerd.

Hetty Boerakker, Marketing Manager SAS, zegt: "Het marketingteam ondersteunt SAS in het behalen van haar ambitieuze groeidoelstellingen. De laatste jaren is het team versterkt met ervaren medewerkers. Met de komst van Sanjay hebben we iemand in huis gehaald om het team verder te professionaliseren."

Over SAS
SAS is marktleider op het gebied van business intelligence- en geavanceerde analytische software en dienstverlening. Meer dan 43.000 organisaties gebruiken SAS´ software om hun prestaties te verbeteren door grote hoeveelheden gegevens inzichtelijk te maken om zo sneller accurate zakelijke beslissingen te nemen; winstgevender relaties te ontwikkelen met leveranciers en klanten; wet- en regelgeving na te leven; baanbrekend onderzoek te verrichten en betere producten te ontwikkelen. SAS biedt naast branchespecifieke ook generieke oplossingen en is toonaangevend in data-integratie, data-opslag en geavanceerde business intelligence toepassingen vanuit een enterprise intelligence platform.

SAS levert haar klanten al sinds 1976 The Power to Know. De onderneming groeit continu en is vanaf de oprichting winstgevend. Jaarlijks investeert SAS 26 procent van de omzet in Research & Development; meer dan het dubbele van wat concurrenten investeren. Wereldwijd werken ruim 10.000 medewerkers bij SAS, van wie 3.400 in Europa. SAS is sinds 1986 actief in Nederland. Het Nederlandse kantoor is gevestigd in Huizen op landgoed 'Oud-Bussem', waar ruim 100 medewerkers werken. Meer informatie is te vinden op www.sas.com/nl.

Meer informatie voor de pers:
SAS Nederland
Sanjay Korteweg
t: (035) 699 68 92
e: sanjay.korteweg@snl.sas.com

PublieksWerk B.V.
Marije Verdouw
t: (020) 486 21 39
e: sas@publiekswerk.nl

Foto´s zijn op te vragen bij PublieksWerk.