Adecco Call Center Solutions behaalt prestigieus COPC certificaat

09/08/2007 09:46



Adecco



Utrecht, 9 augustus 2007- Sinds kort mag Adecco Call Center Solutions, als eerste HR-partner, klanten en prospects begeleiden tijdens hun COPC-certificering. COPC staat voor Customer Operations Performance Center en heeft zich ontwikkeld als de internationale standaard voor kwaliteit en performance van contactcenters. Het besturingsmodel laat contactcenters excelleren in kwaliteit, klanttevredenheid en operational performance. Toepassing van COPC leidt tevens tot een aanzienlijke verlaging van de kosten.

Voor contactcenters is de kwaliteit en de professionaliteit van het klantcontact allesbepalend. Het verklaart het toenemende belang dat deze organisaties toedichten aan een COPC-certificering. Voor Adecco Call Center Solutions voldoende reden om Operational Business Manager Diederik Postma en Project Manager Alfons Daanje de COPC-opleiding voor Registered Coördinator COPC in het Schotse Edinburgh te laten volgen. Een internationaal gewaardeerde en zeer intensieve opleiding die uiteindelijk heeft geresulteerd in het behalen van het prestigieuze certificaat.

Aantrekkelijke meerwaarde
Wereldwijd heeft COPC haar waarde ruimschoots bewezen, simpelweg omdat het werkt. Niet voor niets wordt het besturingsmodel omarmd door gerenommeerde ondernemingen als General Motors, Dell, Microsoft, Citibank en Sykes. Ook onder Nederlandse contactcenters bestaat een groeiende behoefte om het certificaat te verkrijgen. Vanaf nu kunnen ze daarin worden ondersteund door Adecco Call Center Solutions. Momenteel wordt de begeleiding en advisering tijdens het certificeringproces veelal uitbesteed aan consultancy-organisaties. Dergelijke organisaties leveren echter geen gekwalificeerde medewerkers. Adecco Call Center Solutions doet dat wel en biedt contactcenters daarmee een aantrekkelijke meerwaarde.

Over Adecco CCS
Adecco Call Center Solutions is gespecialiseerd in het bieden van verfrissende en onderscheidende oplossingen voor contactcenters. Met managed services en inhouse outsourcing als speerpunten streeft Adecco Call Center Solutions naar permanente professionalisering van de call centerbranche. Van consultancy tot detachering en van gerichte trainingen tot poolmanagement en recruitment process outsourcing. Met als inzet: het verhogen van de klantwaarde van opdrachtgevers. Adecco Call Center Solutions is onderdeel van de professional business line Sales Marketing & Events (SM?). Adecco SM? mobiliseert, bindt, traint en coacht professionals met aantoonbare commerciële competenties. Specialistische HR-services (recruitment & selection, detachering, sales force outsourcing, projectregie, interimmanagement, consultancy) zijn toegespitst op drie marktsegmenten: Sales & Marketing, Events & Promotions en Call Center Solutions.

Over Adecco
Adecco is wereldwijd de grootste aanbieder van HR-services. Vanuit 6.700 vestigingen in meer dan 70 landen zetten ruim 35.000 medewerkers zich in voor bedrijven en kandidaten. Internationale missie: better work, better life. Adecco biedt HR-services die de flexibiliteit en professionaliteit van bedrijven vergroten en de kennis en vaardigheden van individueel talent verder helpen te ontwikkelen.