Ingezonden persbericht


Persbericht

9 augustus, 2007

Werkgever vindt flexibiliteit belangrijke factor voor arbeidsmarkt

~ Gedeelde werkplekken maken bedrijven aantrekkelijker ~

Nederland is voorloper op het gebied van gedeelde werkplekken. Ruim driekwart van de Nederlandse bedrijven draagt op deze manier bij aan digitale samenwerking. Zij zien deze samenwerking als een manier om zich aantrekkelijker te maken voor werknemers. Dit blijkt uit onafhankelijk onderzoek uitgevoerd door Coleman Parkes Research in opdracht van Avanade, het internationale consultancybureau voor Microsoft-oplossingen. Het onderzoek is uitgevoerd in acht landen.

Eén van de conclusies van het onderzoek is dat de flexibiliteit van de Nederlandse bedrijven stijgt en de complexiteit van samenwerkingstechnieken toeneemt. Hierdoor zijn zij eigenlijk genoodzaakt om een derde partij in de arm nemen die hen helpt bij het uitvoeren van samenwerkingsactiviteiten, zonder dat de kwaliteit van het digitaal samenwerken beïnvloed wordt. Deze mogelijkheid komt voor meer dan 25 procent van de Nederlandse bedrijven goed van pas. Zij geven aan dat het samenwerken met een derde partij noodzakelijk is om succesvol te zijn bij het uitvoeren van samenwerkingsactiviteiten.

Bedrijven kiezen ook voor digitaal samenwerken omdat het de kosten verlaagd en de arbeidsproductiviteit verhoogd. 73 procent van de werkgevers ervaart een stijging van de kwaliteit van informatiemanagement als een nog groter voordeel van het digitaal samenwerken. Voor de komende twee jaar is er een duidelijke stijging te zien van zo'n 15 procent op het gebied van gedeelde werkplekken.

De continue communicatie tussen verschillende afdelingen binnen het bedrijf en op internationaal niveau draagt ook bij aan de flexibiliteit van een bedrijf. Ruim 80 procent van de Nederlandse bedrijven besteedt hier aandacht aan, het hoogste percentage van alle landen die deel hebben genomen aan het onderzoek.

(271 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over het onderzoek
Het onderzoek is door Coleman Parkes uitgevoerd bij de 400 grootste bedrijven in de wereld (meer dan 10.000 gebruikers). Het onderzoek vond in maart en april 2007 plaats binnen verschillende sectoren. Hierbij zijn de CIO's en IT-managers van de verschillende ondernemingen ondervraagd.

Over Avanade
Avanade is een internationaal consultancybureau voor IT-oplossingen dat gebruik maakt van het Microsoft-platform om winstgroei bij organisaties te realiseren. Met behulp van bewezen oplossingen die voortbouwen op Microsoft-technologieën, helpt Avanade ondernemingen bij het verhogen van de omzet, het verlagen van de kosten en het herinvesteren in innovatie om het concurrentievoordeel te vergroten. Avanade-consultants leveren kwaliteit door in te spelen op de individuele eisen van de klant, de planning en het budget. Zij combineren inzicht, innovatie en het talent van hun wereldwijde workforce. Voor meer informatie kijk op: www.avanade.nl.

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met:

Ingrid van den Nieuwenhof van LEWIS Communicatie BV Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: ingridv@lewispr.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com & www.lewismediacentre.com
Agency blog: www.lewis360.com