Ingezonden persbericht


Persbericht

Make-A-Wish Foundation® verbetert technische ondersteuning voor medewerkers en vrijwilligers met LogMeIn

Oplossingen bieden 200 procent tijdsbesparing voor onderhoud en ondersteuning

Woburn, Massachussetts - augustus 2007 - LogMeIn, Inc., leverancier van 's-werelds meest gebruikte diensten voor connectiviteit en ondersteuning, heeft een oplossing geleverd waarmee ondersteunende technici en IT-beheerders bij de Make-A-Wish Foundation (www.wish.org) via het internet problemen kunnen vaststellen en oplossen. De 800 medewerkers in het hoofdkantoor in de VS en 69 nationale afdelingen kunnen online geholpen worden bij computerproblemen met behulp van LogMeIn IT Reach en LogMeIn Rescue.

LogMeIn IT Reach is een hulpmiddel voor het op afstand beheren en ondersteunen dat helpt bij opsporen, analyseren en repareren van problemen met PC's en servers op een andere locatie. LogMeIn Rescue biedt webgebaseerd en veilig beheer van een computer op afstand zonder vooraf software te installeren. Technici kunnen zo snel problemen oplossen die zich voordoen bij alle afdelingen van de Make-A-Wish Foundation in de VS.

De Make-A-Wish Foundation is de grootste liefdadigheidsorganisatie ter wereld op het gebied van het vervullen van wensen. Het doel van de organisatie is het verrijken van het leven van ernstig zieke kinderen.

De zeven IT-medewerkers van de organisatie ondersteunen 100 workstations en 20 laptops op afstand en onderhouden de kritische servers. Daarnaast ondersteunen ze de 69 lokale afdelingen en indirect ook de ruim 25.000 vrijwilligers wanneer deze zich online registeren.

"LogMeIn IT Reach en Rescue zijn uitstekende tools waarmee onze IT-afdeling veel eenvoudiger en efficiënter kan werken", aldus Jim Toy, director information technology bij de Make-A-Wish Foundation of America. "Tijd besparen betekent ook geld besparen, waardoor we meer kunnen investeren in onze 'wish kids'."

Door de implementatie van LogMeIn IT Reach en LogMeIn Rescue kan de IT-afdeling de tijd die wordt besteed aan het updaten en onderhouden van workstations en servers halveren en de tijd die het kost om problemen vast te stellen en op te lossen zelfs met 200 procent verminderen. Een instelbaar dashboard geeft ze direct inzicht in de status van het systeem, waarschuwt voor problemen die kunnen ontstaan en biedt snelle diagnose voor reeds bestaande problemen. Hierdoor hoeft een serveronderhoud en -update niet meer anderhalf uur te duren en 's nachts uitgevoerd te worden, maar vindt deze plaats on-demand en in een half uur. Medewerkers op afstand installeren IT Reach op hun systeem en kunnen daarna veel sneller (wel 95 procent) en veiliger worden geholpen bij problemen.

"De dagen van ongemakkelijke telefoongesprekken zijn voorbij. De IT-medewerkers kunnen nu systemen op afstand eenvoudig benaderen en de 'client' kan meekijken naar wat er gebeurt; dit wordt door beide partijen zeer gewaardeerd", aldus Toy.

Over LogMeIn Rescue
LogMeIn Rescue biedt krachtige en flexibele tools voor remote support voor IT-ondersteuningsorganisaties die computers ondersteunen die zich buiten het traditionele bedrijfsnetwerk bevinden. Het product is een webgebaseerde tool waarmee helpdeskmedewerkers binnen enkele seconden verbinding kunnen maken met een computer op afstand, zonder dat eerst software geïnstalleerd hoeft te worden. Een Customer Applet wordt gedownload, waarna de gebruiker en de helpdeskmedewerker via een overzichtelijke interface kan chatten en de helpdeskmedewerker de computer op afstand kan bedienen.

Over LogMeIn IT Reach
LogMeIn IT Reach biedt ondernemingen van elke omvang geavanceerde tools voor toegang, ondersteuning, beheer en rapportage op afstand. Het is eenvoudig te implementeren: binnen enkele minuten tot uren zijn enkele tot honderden computers gereed met minimale interactie door de eindgebruiker. Via de webgebaseerde interface 'haakt' IT Reach eenvoudig in op bestaande netwerken en infrastructuren zonder de bestaande applicaties te verstoren. De oplossing omvat geavanceerde tools voor rapportage die IT-ondersteunende medewerkers helpen bij het nog beter monitoren, analyseren, repareren en het toewijzen van kosten aan de juiste afdelingen.

Over de Make-A-Wish Foundation
De Make-A-Wish Foundation - opgericht in 1980 - is uitgegroeid tot de grootste liefdadigheidsorganisatie ter wereld op het gebied van het vervullen van wensen. Het doel van de organisatie is het verrijken van het leven van ernstig zieke kinderen. Inmiddels worden ruim 12.500 wensen per jaar vervuld, met behulp van donateurs en bijna 25.000 vrijwilligers.