Ingezonden persbericht


Media alert

NAVTEQ organiseert derde editie van de NAVTEQ Global LBS Challenge in Europa

~ Inschrijven mogelijk tot en met 12 oktober 2007 op http://www.LBSChallenge.com~

10 juli, 2007 - NAVTEQ (NYSE: NVT), toonaangevend aanbieder van digitale kaarten voor autonavigatiesystemen en location-based solutions, heeft het startsein gegeven voor de derde editie van de NAVTEQ Global LBS Challenge in Europa. Dit evenement bouwt verder op het succes van het reeds gevestigde en innovatieve programma dat oorspronkelijk in 2003 is opgezet in Noord-Amerika.

Het programma daagt ontwikkelaars over de hele wereld uit om location-enabled applications te ontwerpen die werken met mobiele telefoons en/ of draadloze handheld-apparaten en die tevens gebruik maken van dynamic positioning technologie en NAVTEQ-kaarten.

De afgelopen jaren heeft NAVTEQ de Global LBS Challenge uitgebreid. Zo bedroeg het prijzengeld vorig jaar bijna 2 miljoen dollar aan contanten, datalicenties en speciale toegang tot NAVTEQ-kaartgegevens, tools en platforms voor de toonaangevende location-sponsoring bedrijven.

Er zijn vijf categorieën waarin de ontwikkelaars met hun applicaties kunnen meedoen:
* Inhoud

* Enterprise

* Entertainment

* Navigatie

* Social Networking
Ze worden beoordeeld door een elitepanel met juryleden van belangrijke draadloze datadragers, industriële experts en venture capitalists. De juryleden in voorgaande edities waren onder andere senior executives van Nokia, BT, FotoVista, Orange, O2, Sony, Dixons en Lehrman Bros.

De hoofdprijs is ¤35.000 in contanten en een driejarige NAVTEQ-gebiedslicentie ter waarde van ¤225.000. De winnaars van de 2e tot en met de 4e prijs ontvangen ¤7.500 in contanten en een driejarige NAVTEQ-gebiedslicentie ter waarde van ¤150.000. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens 3GSM 2008 in Barcelona op 12 februari 2008.

Lees voor meer informatie over deelnemerskwalificaties de officiële wedstrijdregels op http://www.LBSChallenge.com.

(277 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

NAVTEQ
NAVTEQ is een toonaangevende aanbieder van uitgebreide digitale kaartinformatie voor autonavigatiesystemen, mobiele navigatietoepassingen, op internet gebaseerde kaartapplicaties en overheids- en zakelijke oplossingen. NAVTEQ creëert de digitale kaarten en de inhoud hiervan ter ondersteuning van navigatie en op location-based service-oplossingen wereldwijd. Het hoofdkantoor van NAVTEQ is gevestigd in Chicago. Het bedrijf is in 1985 opgericht en heeft meer dan 3.000 werknemers verspreid over 168 kantoren in 30 landen. Voor meer informatie kijk op www.navteq.com

Contact:
Jennifer Fondrevay Ilona de Bok NAVTEQ for NAVTEQ Tel: +33.1.41.924.836 Tel: +31.0.40.235.4600 e-M: jennifer.fondrevay@navteq.com e-M: ilonadb@lewispr.com

NAVTEQ and NAVTEQ Traffic are trademarks in the U.S. and other countries. All rights reserved.

This document may include certain "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These forward-looking statements include, but are not limited to, plans, objectives, expectations and intentions and other statements contained in this press release that are not historical facts and statements identified by words such as "expects", "anticipates", "intends", "plans", "believes", "seeks", "estimates" or words of similar meaning. The statements are based on our current beliefs or expectations and are inherently subject to various risks and uncertainties, including those set forth under "Item 1A. Risk Factors" in the Company's Annual Report on Form 10-K for the year ended December 31, 2006, as filed with the Securities and Exchange Commission.

Actual results may differ materially from these expectations due to changes in global political, economic, business, competitive, market and regulatory factors. NAVTEQ does not undertake any obligation to update any forward-looking statements contained in this document.

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com