Ingezonden persbericht


Persberichten

VNU Exhibitions wint met digitale relatiekaart E-MailMarketing Award

Publicatiedatum: 20-08-2007

VNU Exhibitions heeft met de Digitale Relatiekaart een EMMA (E-MailMarketing Award) gewonnen. De andere winnaars zijn bol.com, Grolsch, Transavia en Unilever. De vijf cases zijn geselecteerd uit veertig inzendingen. De EMMA's worden 6 september tijdens de Zesde Nationale E-Mail Marketing Conferentie uitgereikt.

De digitale relatiekaart van VNU Exhibitions is een internetapplicatie waarmee exposanten hun relaties digitaal kunnen uitnodigen de beurs te bezoeken. Beursdeelnemers kunnen in zes stappen een persoonlijke digitale uitnodiging componeren. Na uploaden van hun e-mailbestand kunnen zij hun persoonlijke relatiekaart versturen. De applicatie stelt exposanten van VNU Exhibitions in staat hun eigen e-mailcampagne te regisseren.

De resultaten zijn opzienbarend. Ontvangers van een digitale uitnodiging kunnen direct op naam van de exposant hun toegangskaart bestellen. Exposanten die de digitale relatiekaart integreren in hun marketingcommunicatie boeken twee- tot driemaal zoveel voorregistraties op hun naam. Uit onderzoek van VNU Exhibitions blijkt dat negen van de tien exposanten de kaart in minder dan zestig minuten maken. Het overgrote deel van de exposanten die de relatiekaart heeft ingezet, is vast van plan dit bij een volgende beursdeelname weer te doen. VNU Exhibitions biedt deze dienst gratis aan al haar exposanten aan.

De kaart past binnen de aanpak van VNU Leadmarketing. Met dit uitgekiende concept dat eerder is bekroond met de UFI Marketing Award behalen exposanten maximaal rendement uit hun beursdeelname. De methode bestaat uit een arsenaal promotiemiddelen en webtools.

De jury heeft de inzendingen op onder meer: effectiviteit van de campagne, creativiteit, functionaliteit (o.a. gebruiksvriendelijkheid) en innovatie getoetst. Alle winnaars zullen tijdens de conferentie een presentatie verzorgen gedurende het parallelle programma. Na de presentatie is er gelegenheid tot het stellen van vragen. Aan het einde van de dag wordt duidelijk wie de gouden, zilveren of bronzen EMMA ontvangt.

De applicatie is ontwikkeld door Nomadic Nomadic.

Voor meer informatie: http://emailmarketingconferentie.nl/award.aspx?src=emmc4

-.-.-.-.-.-.-.-

Meer informatie (