Ingezonden persbericht


Behoefte aan meer tijd voor drukke Nederlandse consument essentieel

Internationaal onderzoek over tijd brengt de waarheid over de echte waarde van tijd boven water

Badhoevedorp, 20 augustus 2007 - Je bent te laat voor je partners verjaardag, het is zeven uur en je inbox blijft maar vollopen. Ook bedenk je je dat je deze week nog steeds geen tijd hebt gehad om naar de sportschool te gaan. Voor 2 op de 5 consumenten die in Nederland ondervraagd zijn, is tijdgebrek zo'n belangrijk issue dat ze er theoretisch zelfs geld voor over hebben om een uur extra in de dag te hebben.

Een internationaal onderzoek over tijd dat vandaag publiek gemaakt is, samen met de launch van de Sony Ericsson P1i, onthult dat tijd ook voor Nederlanders een groot issue is. Zo groot zelfs dat 15% bereid is om een deel van het salaris in te leveren om maar meer tijd te hebben.

Tijdgebrek
Eric Rikken, Head of Marketing van Sony Ericsson Benelux: "Het aloude probleem van tijdgebrek speelt bij consumenten over de hele wereld. Ondanks pogingen van werkgevers en overheden om consumenten te helpen om een goede balans tussen werk en privé te bereiken, blijkt dat in de praktijk moeilijker dan ooit te realiseren. Lange uren en hectische lifestyles maken consumenten zo wanhopig dat een flink percentage bereid is om geld toe te leggen om extra tijd te krijgen. "

Over het algemeen geloven consumenten dat hun privéleven lijdt onder een slechte balans tussen werk en vrije tijd. Op dit moment heeft 38% van de consumenten in Nederland slechts een uur of minder vrije tijd per dag en 47% geeft aan dat ze tussen de een en drie uur per dag extra nodig hebben om hun dagelijkse doelen te bereiken.

Favoriete tijdbesteding
Als ze meer tijd tot hun beschikking hadden, zouden mannen het liefst nieuwe vaardigheden leren en tijd besteden aan hobbies. Bij vrouwen gaat de voorkeur uit naar tijd voor zichzelf. Bij mannen komt dat pas op de vijfde plaats, extra tijd voor sporten en voor partner en vrienden komt vóór tijd voor zichzelf. Wat opmerkelijk is, is dat de Nederlandse man zelfs liever zijn extra tijd besteedt aan zijn partner dan dat de Nederlandse vrouw dat doet!

Van de Nederlandse respondenten zou in totaal 42% meer willen sporten en 22% verwelkomt meer tijd om aandacht aan persoonlijke administratie te besteden.

Voor 47% van de werkende mensen is de mogelijkheid om ook onderweg en buiten kantoor te werken (d.m.v. mobiele telefoon, laptop of PDA) een grote vereiste om meer balans te brengen in hun leven en zo meer tijd vrij te maken voor persoonlijke activiteiten.

Extra tijd maakt gelukkig
Eric Rikken van Sony Ericsson, zegt: "Deze resultaten bevestigen hoe belangrijk extra tijd is om een gelukkig leven te leiden, zowel op werk- als privégebied. Om tijdwinst te behalen, zouden consumenten zich moeten verdiepen in nieuwe methoden en technologieën die hen daarin kunnen ondersteunen als ze onderweg zijn. Sony Ericsson's nieuwe smartphone, de P1i helpt gebruikers om mobiel te werken en tegelijkertijd biedt het toestel vele entertainment en camera features.

Over het onderzoek:

* Het doel van Sony Ericsson's tijdonderzoek is om de waarde van tijd te verkennen. Of de respondenten vinden dat ze genoeg tijd hebben, wat ze zouden doen als ze meer tijd hadden, en of de mogelijkheid om onderweg - buiten kantoor - te werken bij zou dragen aan een beter balans tussen werk en privé.
* Het onderzoek is online uitgevoerd in juli 2007 door Luon, een onafhankelijk sales en marketingbureau op verzoek van Sony Ericsson Mobile Communications.

Over de P1i
Meer informatie over de P1i kunt u terugvinden op de site www.sonyericsson.nl/P1i

Het persbericht over de P1i kunt u terugvinden op www.sonyericssonpressmail.com/P1i

Over Sony Ericsson

Sony Ericsson Mobile Communications ontwikkelt veelzijdige mobiele telefoons, accessoires en PC-kaarten voor de wereldwijde communicatiemarkt. Het bedrijf is in 2001 opgezet als een joint venture door Ericsson en Sony. Het hoofdkwartier bevindt zich in Londen en er werken meer dan 7.500 mensen, onder andere op de verschillende R&D sites in Europa, Japan, China en Amerika. Sony Ericsson vierde op 1 oktober 2006 haar vijfde verjaardag van de joint venture. Sony Ericsson sponsort en heeft haar naam verbonden aan de Women's Tennis Association en werkt samen met de Association om door het jaar heen de Sony Ericsson WTA tour in meer dan 80 steden te promoten.

Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de volgende internetsite (www.SonyEricsson.com/nl) of u kunt contact opnemen met het Call Center (0900-8998318). Dit nummer is bereikbaar van maandag t/m vrijdag, van 08.30 uur tot 18.00 uur en kost 10 cent per minuut. Alle Sony Ericsson persberichten en hoge resolutiebeelden zijn te vinden op http://www.sonyericsson.nl/persbronnen

NOOT VOOR DE REDACTIE (