Ingezonden persbericht


Bencom vergelijkingssite internet+telefonie brengt consument duidelijkheid

Ondoorzichtigheid laat internet en telefonie abonnement duur aanvoelen

Den Haag, 20 augustus 2007 - Het merendeel van Nederlandse huishoudens heeft het ongemakkelijke gevoel teveel te betalen voor zowel telefonie (69%) als internet (53%). Een ruime meerderheid is van mening dat internetproviders in Nederland te hoge prijzen vragen voor internettoegang thuis. Dit zijn twee uitkomsten van een onderzoek onder Nederlandse huishoudens naar de prijsbeleving van gecombineerde internet- en vaste telefonieproducten. TNS NIPO voerde dit onderzoek onlangs uit in opdracht van Orange Breedband.

Stempel van 'te duur'

'Mensen weten vaak niet zeker of ze teveel betalen,' licht Lisanne Kerstens, Research Director Technology van TNS NIPO toe, 'Hun gevoel van 'te duur' wordt mede veroorzaakt door de ondoorzichtigheid van de tarieven.' Onduidelijkheid zorgt voor onzekerheid en dat verklaart waarschijnlijk waarom slechts vier procent van de ondervraagde huishoudens verwacht aan een overstap naar een andere provider veel lagere kosten over te houden. Uit het onderzoek van TNS NIPO blijkt dat huishoudens voor een gecombineerd internet- en telefonie-abonnement gemiddeld ruim ¤ 30 per maand verwachten te betalen. Abonnementen onder ¤ 20 beschouwt 78% van de ondervraagden als goedkoop. Een grote meerheid (81%) voorspelt overigens dat de prijzen de komende jaren verder zullen dalen.

Vergelijkingssite internet+telefonie brengt transparantie in de markt

'Steeds meer mensen willen overstappen met hun internet+telefonie abonnement, maar vinden het lastig om zelf uit te zoeken welke aanbieder het beste aanbod heeft in deze ondoorzichtige markt', weet Ben Woldring van Bencom. Zijn bedrijf is marktleider met onafhankelijke prijsvergelijkingsplatforms op het gebied van bellen, internetten, digitale tv en gas en licht. Woldring: 'Wij bieden met onze vergelijkingen voor internet+telefonie op www.bellen.com en www.internetten.nl objectieve en actuele prijs- en productvergelijkingen die huishoudens in deze jungle de juiste weg laten vinden. Orange Breedband staat met haar nieuwe propositie nu bovenaan met het scherpste aanbod van ¤ 14,95 per maand voor internet+telefonie.'

Vereenvoudiging aanbod

'Klanten willen bij hun keuze van een bepaalde aanbieder voor internet én telefonie naast prijs óók kwaliteit en een snelle verbinding betrekken,' zegt Paul Lempers, marketingdirecteur Orange Breedband. 'Maar dan is het onderling vergelijken van aanbieders niet eenvoudig. Wij hebben daarom ons productenaanbod sterk vereenvoudigd met een simpele en herkenbare indeling op basis van snelheid en prijs waarmee we de vergelijking met andere providers aandurven.'

Een samenvatting van het onderzoek naar de prijsbeleving van gecombineerde internet- en vaste telefonieproducten onder Nederlandse huishoudens is op aanvraag beschikbaar bij Orange Nederland en Hollander van der Mey/MS&L.

()

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Orange Nederland N.V.
Tel: +31 6 18010101
E-mail: pers.nlmb@orange-ftgroup.com

Hollander van der Mey/MS&L
Daniëlle Tamis
Tel: +31 70 354 90 00
E-mail: orange@hvdm.nl

Over Orange

Orange is het merk van de France Telecom Group, één van de meest vooraanstaande telecommunicatiebedrijven ter wereld. France Telecom heeft meer dan 163 miljoen klanten op vijf continenten.

In 2006 heeft France Telecom Group een jaaromzet behaald van 51,7 miljard euro. In het eerste halfjaar van 2007 boekte de groep een omzet van 25,9 miljard euro. Orange had in Nederland op 30 juni 2007 2.148.000 mobiele klanten en 504.000 internetklanten, waarvan 458.000 breedbandklanten.

Met geïntegreerde producten creëert Orange een wereld zonder technologische barrières waarin consumenten kunnen communiceren waar en wanneer zij dat maar willen.

Orange gelooft dat contact tussen mensen de wereld mooier maakt. En daarom brengt Orange de wereld van muziek dichterbij. Want muziek is communicatie en muziek wordt alleen maar mooier als je het kunt delen met anderen. Ook vindt Orange het belangrijk om iets terug te doen voor de samenleving waarin zij werkt. Sinds 2003 is Orange daarom partner van War Child, waarvoor zij onder andere de communicatie verzorgt in de voormalige oorlogsgebieden waar War Child actief is.

Meer informatie over Orange is te vinden op www.orange.nl.