Ingezonden persbericht


Fitness-specialist ICON kiest voor Extended Warranty-oplossing van ServiceBench

Eindhoven, 21 augustus 2007 - UTS, Inc., een onderdeel van ICON Health & Fitness, Inc. (ICON), gaat de Extended Warranty-oplossing van ServiceBench inzetten om het volledige garantieproces rond zijn fitnessapparatuur te beheren en te vereenvoudigen. ICON gaat met de webgebaseerde Extended Warranty-oplossing het vele handmatige en papiergestuurde werk rond garanties bij zijn retailpartners stroomlijnen en verregaand automatiseren. ICON is wereldwijd een van de grootste producenten en leveranciers van fitnessapparatuur, waaronder loopbanden, hometrainers en Pilates- en yoga-apparatuur. Bekende merken zijn NordicTrack, ProForm en Weider.

De Extended Warranty-oplossing van ServiceBench zal geïntegreerd worden met de Point-of-Sale-systemen van retailers en met de bedrijfssystemen van ICON. Zo zijn belangrijke klantdata die verband houden met garantiecontracten, naadloos op te slaan en te verwerken. De krachtige analysemogelijkheden zorgen ervoor dat het rendement van garantiecontracten voor specifieke retailpartners en productlijnen nauwkeurig vast te stellen is. Ook kan ICON bepaalde regelmatig voorkomende kwaliteitsissues identificeren en erop reageren.

"Onze Extended Warranty-oplossing in combinatie met onze kennis van uitgebreide garantieprogramma's biedt ICON een beter begrip van de factoren die van invloed zijn op klantrelaties en het rendement van zijn garantieprogramma's", zegt Michael Dering, CEO van ServiceBench. "Ons ervaren team van serviceprofessionals werkt nauw samen met ICON om de garantieverkoop- en serviceprocessen te vereenvoudigen. Daardoor kunnen retailers makkelijker zakendoen met het bedrijf."

"ICON heeft zijn positie als leider op het gebied van hoogwaardige fitnessapparatuur al zo'n 30 jaar vormgegeven", zegt Nick Palmer, General Manager bij UTS, Inc., dat onderdeel is van ICON Health & Fitness. "De innovatieve oplossing en uitgebreide ervaring van ServiceBench maken het bedrijf de perfecte partner om ICON te helpen bij het automatiseren van de uitgebreide garantieprocessen. Daarnaast bieden de analysemogelijkheden van ServiceBench ons belangrijke trendinformatie over onze productprestaties. Dat stelt ons in staat onze apparatuur te verbeteren, uitstekende klantenservice te bieden en de merkentrouw te versterken."

Over ICON Health & Fitness
Met bijna 4.000 medewerkers en elf locaties wereldwijd is ICON Health & Fitness een van de grootste leveranciers van fitnessapparatuur. Het bedrijf biedt de breedste lijn van producten in de markt. In 2005 produceerde het bedrijf bijna vier miljoen apparaten. Bekende merknamen van het bedrijf zijn NordicTrack, FreeMotion, ProForm, EPIC, HealthRider, Weider, Image en Weslo. Meer informatie is beschikbaar op www.iconfitness.com.

Over UTS
Universal Technical Services is een toonaangevende leverancier van uitgebreide garanties in de fitnessindustrie. Het bedrijf zorgt ervoor dat klanten na de aanschaf van fitnessapparatuur beschikken over een betrouwbaar serviceplan met dekking van kosten voor reparatie, onderdelen en arbeid. Meer informatie is beschikbaar op www.utserv.com.

Over ServiceBench
ServiceBench is leverancier van oplossingen voor servicemanagement die alle aftersalesdiensten met elkaar integreren. De oplossingen stroomlijnen het proces en beheer van de informatie: van registratie van producten, servicegesprekken, dienstverlening, onderdelen en garantieactiviteiten tot en met betaling van dienstverleners. Het on-demand-systeem van ServiceBench vereenvoudigt en versnelt servicetransacties tussen productiebedrijven, retailers, garantieverzekeraars en hun netwerk van onderdelenleveranciers, distributeurs en dienstverleners. ServiceBench-oplossingen vormen een essentieel onderdeel van het beheer van de complete dienstenketen. De oplossingen vergroten de winst, leveren concurrentievoordeel op en dragen bij tot de vergroting van klanttevredenheid en merkentrouw.



Ingezonden persbericht