Ingezonden persbericht


Persbericht

Edelman breidt Health team uit

Amsterdam, 22 augustus 2007 - Anouk Benden (36), Account Manager, en Lian Baars (25), Senior Account Executive, versterken sinds augustus het Health team van PR bureau Edelman, onder leiding van Laetitia Gruwel. Hiervoor werkte Anouk Benden twee jaar als consultant bij communicatieadviesbureau Burson-Marsteller en Lian Baars drie jaar als assistent uitgever bij tijdschriftenuitgeverij WP Sport Media.

Het Health team van Edelman helpt zowel Nederlandse als internationale organisaties in de farmaceutische sector, zelfzorgsector en patiëntenorganisaties bij het ontwikkelen van awareness campagnes, productintroducties, corporate- en crisiscommunicatie, het bouwen van websites en het coördineren van internationale PR-programma's.

"Gezondheid in de breedste zin van het woord speelt een steeds grotere rol in de maatschappij. Mede door films als 'Sicko', weblogs en de veranderende wereld van communicatie worden aanbieders van gezondheidsdiensten en -producten meer en meer beoordeeld op hun handelen en op de kwaliteit van hun producten en diensten. Communicatie is daarbij een cruciaal element. Wij helpen organisaties bij het bevorderen van transparantie en het winnen van vertrouwen. De ervaring van Anouk op het gebied van receptgeneesmiddelen is van belang bij de snelle ontwikkeling van ons bureau op dat gebied, en met Lians kennis van de uitgeefwereld en het ontwikkelen van websites kunnen we veel van onze opdrachtgevers nog beter van dienst zijn," aldus Laetitia Gruwel, director Health Team Edelman Nederland.

Anouk Benden adviseerde bij Burson-Marsteller verschillende klanten in de gezondheidszorg en heeft ervaring met communicatie rondom receptgeneesmiddelen en zelfzorggeneesmiddelen. Eerder werkte zij als projectmanager bij Ariez Pharma Consultancy, waar zij marketingprojecten uitvoerde voor verschillende receptgeneesmiddelen. Lian Baars was als assistent uitgever bij WP Sport Media verantwoordelijk voor de uitvoering van verschillende (uitgeef)projecten, zij leverde haar bijdrage aan een optimaal verloop van het uitgeefproces van tijdschriften als Men's Health en verzorgde binnen het uitgeefcluster onder andere de PR-activiteiten. Eerder werkte zij op de sales afdeling van de Telegraaf Tijdschriften Groep (TTG).

Over Edelman
Edelman is 's werelds grootste onafhankelijke PR-bureau en is met 2.700 medewerkers in 48 vestigingen nummer vier in de wereld. Edelman is gespecialiseerd in het plannen, organiseren en uitvoeren van communicatieprogramma's voor bedrijven en organisaties. In Nederland staat Edelman met veertig enthousiaste professionals in de top tien van PR-bureaus. Edelman is sterk in corporate communicatie, interne communicatie, marketing communicatie, media relaties, crisis- en issuemanagement en media- en communicatie training. In de afgelopen jaren heeft Edelman Nederland vooral expertise ontwikkeld op het gebied van consumentenmerken (FMCG, food en drinks, automotive en luxury goods), retail (on- en offline), technologie (telecommunicatie, dienstverlening en hard- en software), health care, financiële dienstverlening, transport en toerisme.

# # #

Beeldmateriaal is te downloaden via: http://www.edelmanpr.nl/pressroom.php?Action=Illustrations&CompanyId=40