Oad reizen

Oad Reizen opgetogen over prijsvergelijkingen | Woensdag 22 Augustus

Commercieel directeur Julius ter Haar: "We zitten qua prijsniveau erg goed.
Dat geldt voor alle productsoorten, dus zowel voor winterzon, sneeuw als ver."
Uit de prijsvergelijking voor Europese winterzonbestemmingen blijkt dat we over de gehele linie zeer goed meekomen met als positieve uitschieters Lanzarote, Fuerteventura, Tenerife en Madeira. Dat opgeteld bij de enorme spreiding in regionale vertrekken (Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Düsseldorf en Münster) en de hoge frequentie (bijvoorbeeld dagelijks naar de Costa del Sol en de Algarve, 5 keer per week naar Gran Canaria en 2 keer per week naar Sharm el Sheik) geeft ons veel vertrouwen voor de komende winter." Ook op Thailand komt Oad Reizen erg goed voor de dag. Het prijsniveau dat Oad hanteert ligt onder dat van de andere touroperators waarmee Oad de nieuwe Phuket-charter vanaf november a.s. deelt. Julius ter Haar: "Dat is erg belangrijk voor ons, want Oad neemt van alle deelnemers verreweg het grootste deel van de stoelen op deze charter voor zijn rekening. Wij zijn daarmee hofleverancier voor Thailand en dan helpt het natuurlijk als je ook de goedkoopste bent. Ook op reizen naar Indonesië ligt het prijsniveau van Oad onder dat van de andere aanbieders."

Eerder was al gebleken dat Oad de prijsvergelijking op wintersport glansrijk kan doorstaan. "We zijn de grootste wintersportaanbieder van Nederland, dat maakt onze inkooppositie natuurlijk sterk. Maar misschien nog wel belangrijker is het dat we over de goede bedden in de meest populaire wintersportplaatsen beschikken. Je kunt wel een gids van 500 pagina's produceren, maar als daar nauwelijks voorraad achter zit, heb je nog steeds niet veel te verkopen", aldus Ter Haar, die stelt dat Oad het komende wintersportseizoen over ruim 125.000 bedden beschikt.
Wie de prijzen van de wintersportpendelbussen vergelijkt, moet daarbij in acht nemen dat Oad als enige wintersportaanbieder al zijn prijzen inclusief royal class toeslag publiceert. "In het licht van de Code Reisaanbiedingen vinden we dat correct. We hadden onze prijzen ook kunnen baseren op de 4 comfort class stoelen die we achter in elke bus hebben, maar we hebben er voor gekozen de consument juist te informeren."